کد خبر: ۵۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
معاون وزیر کشور گفت: به دستور وزیر کشور شناسایی تصرفات غیرقانونی اراضی دریای خزر انجام شد و ۱۸۰ کیلومتر از ۸۹۰ کیلومتر نوار ساحلی خزر معادل ۲۰ درصد نوار ساحلی خزر در تصرف غیرقانونی برخی دستگاه‌ها است.

به گزارش آرانیوز، بابک دین‌پرست امشب در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید اظهارداشت: یکی از برنامه‌های امسال احیای واحدهای تولیدی راکد و در تملک بانک‌هاست که برنامه‌های خاصی در این باره خواهیم داشت. در استان گلستان آن‌طور که مسئولان می‌گویند 104 واحد تولیدی و اقتصادی در تملک بانک‌ها قرار دارند که باید در مدت 10 روز این واحدها تعیین تکلیف شوند.

معاون وزیر کشور بیان داشت: دولت برای امسال ایجاد 954 هزار شغل را پیش‌بینی کرده که سهم استان گلستان 33 هزار فرصت شغلی است. 83 طرح اولویت دار اقتصاد مقاومتی مطرح شده ‌و همه دستگاه‌ها تلاش کنند برش‌های استانی را از وزارتخانه دریافت و در مسیر اجرای آن گام بردارند.

دین‌پرست افزود: قرار است مهمترین گره‌های اقتصادی استان‌ها در قالب 31  پروژه در کشور پیگیری شود که در استان گلستان طرح گردشگری آشوراده مطرح شده است.

بیشتر بخوانید

وی به واگذاری طرح‌های نیمه تمام اشاره کرد و گفت: 87 هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که تکمیل آنها 800 هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد. امسال یک‌هزار و 733 پروژه قابلیت مشارکت دارد و سهم استان گلستان 9 پروژه است و انتظار داریم که واگذاری این پروژه‌ها پیگیری شود.

معاون وزیر کشور درباره تصرفات غیرقانونی اراضی ساحلی خزر بیان داشت: از سال گذشته به دستور وزیر کشور شناسایی تصرفات غیر‌قانونی اراضی دریای خزر انجام شد و 180 کیلومتر از 890 کیلومتر  نوار ساحلی خزر معادل 20 درصد نوار ساحلی خزر در تصرف غیرقانونی دستگاه‌های اجرایی، افراد حقوقی و حقیقی وغیره بود که دوران نصب تابلوی ساحل اختصاصی و ورود ممنوع به سرآمده است.

وی یادآور شد: قطعاً بخشی از این تصرفات انکارناپذیر است و باید نیروهای مسلح، یگان دریایی، حفاظت محیط زیست، بندر،  گمرک، منطقه آزاد در این مکان مستقر باشند ولی باید شرایط استقرار رعایت شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار