کد خبر: ۵۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷

به گزارش آرانیوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آستانه سی­‌ام ژوئن روز بین‌­المللی بزرگداشت پارلمانتاریسم در پیامی به روسای مجالس جهان با محکوم کردن نیات و اقدام تحریک‌آمیز و خصمانه رژیم اشغالگر قدس در الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی، بر تحرک هرچه بیشتر مجالس کشورهای اسلامی جهان در حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین تأکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی از این پیام اقدامات توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی را نقض آشکار و گسترده قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی و حقوق بشردوستانه دانست.

بیشتر بخوانید

متن پیام قالیباف به شرح زیر است:

مایلم در این شرایط حساس و سرنوشت‌ساز برای مردم مظلوم و میلیون‌ها آواره و پناهنده فلسطینی، اعتراض و محکومیت شدید خویش را نسبت به نیات خصمانه و اقدامات تحریک‌آمیز رژیم اشغالگر قدس برای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی فلسطین اعلام کنم.

بر این باورم؛ چنین نیات شومی، نشانگر ماهیت تجاوزگرانه و توسعه‌طلبانه رژیم نامشروعی است که از بدو تأسیس تاکنون مبادرت به نقض آشکار و گسترده قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی و حقوق بشردوستانه کرده است و با تداوم اشغال سرزمین تاریخی فلسطین، عامل اصلی تنش در منطقه، جهان و قتل‌عام گسترده صدها زن، کودک، پیر و جوان است.

بی‌تردید رفتارهای غیرانسانی و ناقض حقوق بشر رژیم صهیونیستی به تشدید بحران در منطقه، به‌ویژه در سرزمین‌های اشغالی انجامیده و تهدید جدی علیه صلح و امنیت جهان به شمار می‌رود.

مایلم در آستانه سی­‌ام ژوئن روز بین‌المللی بزرگداشت پارلمانتاریسم از سرکار عالی بخواهم که ضمن محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در تداوم اشغال سرزمین‌های فلسطینی از جمله قدس، جولان و بخش‌هایی از کرانه باختری، بیش از پیش به حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین مبادرت ورزید.

انتظار می‌رود پارلمان‌ها نقش فعالی در مقابله با الحاق کرانه باختری فلسطین ایفا کنند، زیرا امروز ملت فلسطین بیش از هر زمان دیگری به حمایت آزادی‌خواهان جهان جهت مقابله با سیاست‌های توسعه‌طلبانه رژیم اشغالگر قدس نیاز دارد.

اینجانب ضمن ابراز نگرانی از تبعات هرگونه اقدام اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، بر لزوم تحرک پارلمان‌ها در جهت مقابله با تصمیمات خودسرانه آمریکا و رژیم صهیونیستی تأکید کرده و خواستار بکارگیری ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای حفظ ثبات و امنیت پایدار منطقه و اقدام عاجل جامعه جهانی در این زمینه هستم.

احترامات فائقه اینجانب را پذیرا باشید.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار