کد خبر: ۵۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کج‌سلیقگی و بی‌توجهی به بازارهای جهانی بیشتر از تحریم به تولید ملی ما ضربه می‌زند و اگر تولیدات ما در کلاس جهانی نباشند، حتماً خسارت می‌بینیم.

به گزارش آرانیوز، لطف‌الله سیاهکلی مرادی بیان اینکه تحریم و جنگ اقتصادی نمی‌تواند اقتصاد و تولید ما را از پا درآورد، اظهار داشت: کج‌سلیقگی و بی‌توجهی به بازارهای جهانی بیشتر از تحریم به تولید ملی ما ضربه می‌زند و اگر تولیدات ما در کلاس جهانی نباشند، حتماً خسارت می‌بینیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر تولید ما در کلاس جهانی نباشد، حتماً خسارت می‌بینیم، افزود: حتماً باید محصولات و کالاهایمان را با نگاه به بازارهای جهانی تولید کنیم؛ به گونه‌ای که تولیدات ما بتوانند با بهترین محصولات دنیا رقابت کنند و در کنار آنها به فروش بروند و اگر بی‌توجهی کنیم، حیثیت تولیدات داخلی از بین خواهد رفت.

سیاهکلی‌مرادی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در حوزه فرهنگ تولید و مصرف این است که هم به سختی باور می‌کنیم که به سمت تولید داخلی محصولات مختلف حرکت کنیم و هم مصرف تولیدات داخلی برای مشتریان ایرانی کمی سخت است.

گارانتی محصولات ما باید واقعی باشد

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی تولیدکنندگان داخلی به گارانتی و خدمات پس از فروش گفت: در ایران به مفهوم واقعی گارانتی نداریم؛ چرا که گارانتی به این معنی است که اگر فلان وسیله خانگی مانند یخچال یا فریزر از کارخانه رفت و در خانه یکی از هموطنان ما خراب شد، نه تنها باید رایگان تعمیر یا تعویض شود، بلکه از خریدار باید عذرخواهی شود.

سیاهکلی مرادی اضافه کرد: اما در کشور ما وقتی ما یک وسیله خانگی را تهیه می‌کنیم، برای زدن به برق باید حتماً نماینده شرکت بیاید و آن را به برق بزند. برای اینکه اگر اتفاقی افتاد، شرکت بگوید که چون ما نصب نکردیم، وسیله خراب شده و شامل گارانتی و خدمات پس از فروش نمی‌شود. در حالی که در دنیا می‌گویند اگر توانستی برو فلان وسیله را خراب کن و اگر آن را خراب کردی، وجه خرید وسیله خراب‌شده را به تو برمی‌گردانیم.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد:‌ بنابراین اگر می‌خواهیم تولیدات داخلی ما در داخل و خارج از کشور فروش برود، باید این نگاه عوض شود و گارانتی معنی واقعی پیدا کند تا در طی دوره گارانتی هر اتفاقی برای یک وسیله افتاد، خریدار متضرر نشود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار