کد خبر: ۵۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی:
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: میانگین سن امید به زندگی در استان ۲ سال عقب‌تر از میانگین کشوری است که نشان می دهد در تغذیه، ورزش و... شاخص های خوبی وجود ندارد.

آرانیوز-اراک-سید احمد سجادی روز سه شنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: در جلسات گذشته در ارتباط با دفاتر تسهیل گری ۲ وظیفه در حوزه اجرایی و آموزش برای دستگاه‌های اجرایی مشخص شد.

وی ادامه داد: در حوزه اجرایی دستگاه‌ها در محدوده دفاتر تسهیل گری اولویت‌ها را بر اساس داده‌های دفاتر تسهیل گری احصا کردیم و در جلسه گذشته ارسال شد و به نظر می‌رسد این روند راضی کننده نبوده است و باید در ایجاد دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه نشین توجه کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: در حوزه آموزش بر اساس دفاتر تسهیل گری نیازمندی‌های آموزشی ساکنین محدوده دفاتر تسهیل گری در چهار حوزه احصا شده است و دفاتر تسهیل گری از کارشناسان دعوت به عمل می‌آورند. از آموزش و پرورش انتظار می‌رود در بحث قرار دادن اماکن آموزشی در محدوده این دفاتر برای برنامه‌های آموزشی همکاری لازم را به عمل آورند.

سجادی در خصوص تحلیل وقایع چهارگانه استان بیان کرد: با وجود اینکه می‌گوئیم سن سکته پایین آمده چرا مجوز برای فست فودها و… صادر شده است، یکی از عوارض فست فود به وجود آمدن بیماری‌های قلبی و عروقی است و از دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های متولی انتظار می‌رود این مساله را بررسی کنند که از نظر اجتماعی چه باید کرد.

وی گفت: میانگین سن امید به زندگی در استان ۲ سال عقب تر از میانگین کشوری است که نشان می‌دهد که در بحث تغذیه، ورزش و سایر موارد شاخص‌های خوبی در استان وجود ندارد که به کاهش امید به زندگی منجر می‌شود و دستگاه‌های متولی باید در این حوزه ورود پیدا کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: در ساماندهی هزینه کرد موقوفات مقرر شد که اوقاف آمار درآمد و عوائد موقوفات که با نیت واقف در حوزه مددکاری بهزیستی قابل هزینه است را به بهزیستی و دفتر امور اجتماعی اعلام کند.

سجادی در ارتباط با حمایت اداره کل اوقاف استان از مشاغل آسیب دیده استان اظهار کرد: تعامل خوبی بین مدیریت اوقاف و مجموعه استانداری وجود دارد و در این راستا در خصوص حمایت‌های مادی و معنوی استمهال دریافت اجاره بها و بخشودگی آخرین وضعیت را گزارش کنند تا به اصناف و دستگاه‌های متولی اعلام شود.

وی در مورد کمیته‌های سه گانه عنوان کرد: دبیرخانه این کمیته‌ها در بهزیستی مستقر است بنابراین اگر دبیرخانه فعال شود کمیته‌ها نیز می‌توانند اعضای خود را معرفی کنند تا شکل گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی با بیان اینکه پیش تر شهر اراک به عنوان شهر دوستدار سالمند نامگذاری شده است، عنوان کرد: اگرچه نظر مساعد نداریم که اراک شهر دوستدار سالمند باشد چرا که قشر جوان نیازمند توجه بیشتری است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار