کد خبر: ۵۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری کرمانشاه:
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه گفت: تله کابین طاق بستان ۲۲ بهمن ماه افتتاح می شود.

آرانیوز-کرمانشاه-وحید شامبیاتی امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه از آماده سازی خط تله کابین کرمانشاه تا ۲۲ بهمن امسال خبر داد و اظهار داشت: از اوایل اردیبهشت امسال عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه ضمن ارائه گزارشی از پیشرفت این پروژه افزود: این پروژه بر اساس برنامه چهار ساله طراحی شده است که در حال حاضر پایه ۸ آن در حال اجراست.

وی خاطر نشان کرد: مسیر اولیه تله کابین با مجوز از سوی میراث فرهنگی، یک مانع محسوب می‌شد و از آنجا که این پروژه یکسری معارض با حریم منظری طاق بستان داشت نسبت به تغییر مسیر خط تله کابین اقداماتی صورت گرفت و مسیر را جابجا کردیم تا از این حریم خارج باشد.

شامبیاتی گفت: در جلسات مختلف با حضور کارشناسان میراث فرهنگی خط جدید تعریف شده و مجوزهای لازم در این زمینه از میراث فرهنگی اخذ شده است لذا توقع داریم میراث فرهنگی سنگ اندازی بر سر راه سرمایه گذاران این پروژه را کنار بگذارد و نسبت به این پروژه احساسی عمل نکند چرا که مردم استان ۲۰ سال است منتظر اجرای این پروژه هستند.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه می‌تواند در راستای ایجاد اشتغال و رونق حوزه صنعت گردشگری بسیار مؤثر باشد و به یک مقصد گردشگری تبدیل شود.

این مسئول کل اعتبار این پروژه را ۱۷۲ میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: البته پیش بینی می‌شود از این رقم نیز بالاتر برود و برای فاز اول ۵۰ میلیارد هزینه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه گفت: این پروژه طی ۳ تا ۴ سال آینده به اتمام خواهد رسید و قرار است به مرور پارک کوهستان بسته شود و در دو سایت بالا و پایین نیز پروژه‌های تفریحی و گردشگری و رستوران‌هایی جهت استفاده تعریف شود.

‌وی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه فانفار اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز در دست اقدام است که برای آن یک کشتی صبای ۱۵ متری در نظر گرفته شده که در نوع خود بی نظیر است البته یکسری مشکلات در این خصوص با میراث فرهنگی به وجود آمد که در حال حل و فصل است.

شامبیاتی از راه اندازی پروژه تا ۴ ماه دیگر خبر داد و خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری برای این پروژه در پلان اول ۷ میلیارد تومان بوده که برآورد می‌شود تا ۱۵ میلیارد هم برسد.

این مسئول در ادامه اشاره‌ای به پیشرفت شهربازی لب آب نیز داشت و گفت: آبان ماه ۹۸ با سرمایه گذار به این منظور قراردادی امضا کردیم که در ابتدا با مشکلات توقیف دستگاه‌ها توسط دادگستری مواجه شدیم که به مجوز لازم جهت برداشتن دستگاه‌ها نیاز بود.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه بیان داشت: دریاچه شهربازی حدود ۳۰ سال است که لایروبی نشده بود لذا تصمیم گرفتیم این دریاچه مصنوعی را خشک کرده تا عملیات لایروبی آن انجام شود که این کار تا آخر تابستان به اتمام خواهد رسید.

وی هدف از این لایه روبی را کمک به محیط زیست اعلام کرد و گفت: دریاچه پس از لایروبی با آب تمیز راه اندازی خواهد شد و همچنین وسایل مستأجر قبل نیز با استانداردهای لازم بازگشایی می‌شوند.

شامبیاتی خاطر نشان کرد: از شنبه آینده این پروژه در اختیار سرمایه گذار قرار خواهد گرفت که قرار است طی یک برنامه سه ساله به اتمام برسد، البته ۱۰۰ درصد فاز اول اختصاص به جاگذاری وسایل بازی و تفریحات آبی است.

این مسئول پیاده راه سراب قنبر را یکی از پروژه‌های عالی جهت زیبا سازی فضای شهری دانست و گفت: این پیاده راه گردشگری و غذا اولین پروژه‌ای است که در کرمانشاه راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه ادامه داد: سرمایه گذار خوبی برای این پروژه اعلام آمادگی کرده است که با ۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری قرار است از تیرماه امسال عملیات اجرایی آن را با طول ۵۰۰ متر در فاز اول شروع و طی ۳ ماه این پروژه را به اتمام برساند.

وی از پروژه "باغ رستوران پارک" پارک شاهد به عنوان یک پروژه تفریحی دیگر نام برد و گفت: این پروژه که تا ۲۰ روز دیگر افتتاح می‌شود یک مجموعه تفریحی با رستوران‌های مجهز است که ۲.۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و توسعه آن نیز در نقشه راه برنامه ریزی شده است.

شامبیاتی به پروژه‌های دیگر از جمله پروژه دریاچه چم بشیر، طرح ترمینال شهید کاویانی و ترمینال آزادی نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها در دست اقدام هستند و اولویت ما ارائه خدمات شایسته به مردم است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار