کد خبر: ۵۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس:
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز سفره مردم روی ویبره بوده و کوچک شده، از وعده های بی نتیجه انتقال آب به قروه و غفلت از ظرفیت های شهرستان انتقاد کرد.

آرانیوز-قروه-پرویز اوسطی شامگاه دوشنبه در شورای اداری شهرستان قروه با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، اظهار داشت: امروزه سفره مردم روی ویبره و لرزان است و مباحث اقتصادی مردم باید به ساماندهی برسد.

به گفته وی برای استفاده از ظرفیت‌های منطقه باید برنامه داشت تا به یک تحول اساسی رسید و باتوجه به اینکه در شهرستان منابع طبیعی و انسانی خوبی وجود دارد باید به وقت خود از آن‌ها بهره گرفته می‌شد.

اوسطی با انتقاد از غافل شدن برای استفاده از منابع شهرستان قروه در تمامی بخش ها، افزود: اگر در وقت خود به درستی از این منابع و ظرفیت‌ها استفاده و برنامه ریزی می‌شد وضعیت شهرستان این گونه نمی بود.

وی با بیان این غفلت شده و نیاز به جبران است، گفت که باید پازل مدیریتی با همفکری تکمیل شود تا بتوان مسایل مرتبط را مدیریت کرد.

اوسطی در ادامه به مشکل بحران آب پرداخت و تصریح کرد: در رابطه با بحران آب در مکاتبه با وزیر نیرو عنوان شد که وضعیت دشت‌های منطقه خوب نیست و با بیش از ۷۰۰ میلیون متر مکعب کسری مخزن مواجه است و لذا باید پروژه انتقال آب به قروه اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه باید هرزآب‌ها کنترل شود، گفت: گفتمان مدیریتی در خصوص آب از قبل سازه‌ای بوده و نه اصلاح مدیریت، در واقع کشور ما اولین کشوری است که در مصرف منابع آب تجدیدپذیر بیش از اندازه مصرف دارد.

اوسطی نسبت به وعده انتقال آب و اجرایی نشدن آن انتقاد کرد و یادآور شد: از سال ۸۲ بحث انتقال آب مطرح گردیده اما هنوز کاری صورت نگرفته گرچه تخصیص آب شرب داده شده اما این راه درمان نیست و باید انتقال آب عملیاتی شود.

این نماینده مجلس در ادامه به پیگیری برای زنجیره فولاد اشاره کرد و از خط راه آهن هم با انتقاد از اینکه باید چند سال پیش به بهره برداری می‌رسید، عبور کرد.

پرویز اوسطی با اشاره به سخنان امام جمعه در خصوص برخوردار بودن قروه، تأکید کرد که باید شاخص‌های برخورداری قروه مشخص شود.

وی در ادامه از تسریع در راه اندازی دانشکده صنعت و معدن در کنار رفع مشکلات پروژه‌های نیمه تمام گفت و خبر از احداث سد برای آبرسانی به شهرستان داد.

اوسطی همچنین راه اندازی سایت بازیافت زباله و کشتارگاه دام را از اولویت‌های مهم برای شهرستان دانست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار