کد خبر: ۵۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
استاندار فارس:
استاندار فارس گفت: توسعه زمانی حاصل می‌گردد که بدون در نظر گرفتن جنسیت از استعدادهای بهره بهره برداری شود

آرانیوز-شیراز-عنایت الله رحیمی بعد از ظهر سه شنبه در نشست تخصصی بانوان مدیر استان فارس با اشاره به اینکه حرکت در راستای توسعه پایدار با استفاده از تمامی استعدادهای موجود در جامعه بدون در نظر گرفتن جنسیت ممکن خواهد بود و اضافه کرد در راستای بهره گیری از توسعه پایدار اسوه‌ها و الگوهای مناسبی در جامعه برای زنان وجود دارد و پیروی از اسوه‌های مذهبی بهترین راه برای حرکت به سمت توسعه است.

عالی‌ترین مقام دولت در استان متذکر شد: یکی از موضوعاتی که باعث می‌شود زنان در جامعه اسلام بهره‌گیری از استعدادهای آنان افزایش یابد موضوع فرهنگ و ایجاد زمینه‌های لازم برای استفاده از این توانمندی‌ها است.

نماینده عالی دولت در استان فارس بستر سازی حقوقی را از دیگر الزامات برای ارتقا جایگاه بانوان عنوان کرد اظهار داشت: باید اندیشمندان تصمیم سازی کنند و نمایندگان بستر حقوقی آن را فراهم کنند و تجربه ما در زمینه مسئولیت پذیری بانوان مثبت بوده است.

وی در خصوص موضوع تربیت نیز یادآور شد: بهره برداری از پتانسیل زنان طی بحران‌های اخیر نشان داد زنانی که در جامعه در حال فعالیت هستند این توانمندی را دارند تا هر زمانی که نیاز به تأثیرگذاری باشد در صحنه حضور داشته باشند.

استاندار فارس رشد علمی بانوان را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: جامعه تحصیل کرده زن با قبل و بعد انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست و ما شاهد تحولی عظیم در این حوزه بوده‌ایم.

نظرشما
پربازدیدها