کد خبر: ۵۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است ثبت قیمت لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴مُسکن است و نمی تواند مشکل گرانی کالاها را به صورت ریشه ای درمان کند.

به گزارش آرانیوز، سید علی موسوی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از افزایش قیمت لوازم خانگی، گفت: در حال حاضر تورم، بیکاری و گرانی افسار گسیخته کالاها به اصلی‌ترین معضلات کشور تبدیل شده است، اگرچه نهادهای نظارتی مطرح می کنند که بر بازار نظارت داشته و با گرانفروشان برخورد می‌کنند اما تاثیر این نظارت بر قیمت کالاها قابل لمس نیست.

دولت و وزارت صمت به موضوع گرانی لوازم خانگی ورود کنند

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و وزارت صمت باید به موضوع گرانی لوازم خانگی ورود کرده و از افزایش افسارگسیخته آن جلوگیری کنند، افزود: مجلس یازدهم در تلاش است با دعوت از وزرا و مسئولان اجرایی به وضعیت بازار سامان داده و مشکلات موجود را برطرف کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره تاثیر اجرای طرح وزارت صمت مبنی بر ثبت قیمت لوازم خانگی در سامانه 124 بر بازار، اضافه کرد: اگرچه ممکن است، اجرای این طرح‌ها مُسکن باشد اما نمی تواند مشکلات را به صورت ریشه ای درمان کند، تنها راهکار کنترل قیمت ها و جلوگیری از گرانی افسارگسیخته، رشد تیراژ تولید است زیرا با تحقق این امر عرضه افزایش می یابد.

جذب سرمایه گذار واحدهای تولیدی نیمه تعطیل را فعال می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل شده یا با تمام ظرفیت فعالیت نمی‌کنند، در صورت جذب سرمایه گذار و رفع موانع کسب و کار می توان بسیاری از مشکلات موجود از قبیل گرانی را رفع کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار