کد خبر: ۵۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
افزایش مبتلایان به کرونا حاصل بی‌توجهی به هشدارها؛
سایه کرونا این روزها در استان زنجان سنگین‌تر شده و تعداد بیماران کرونایی استان زنجان طی ۱۰ روز گذشته سه برابر افزایش یافته است.

آرانیوز-زنجان-با وجود هشدارهای داده شده توسط مسئولان برای فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان، شهروندان بدون توجه به این موارد با حضور در مراسم‌های جشن و عزا رفتار عادی خود را ادامه دادند و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی موجب شدند زنجان وارد وضعیت قرمز شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۹ نفر مبتلایان به کرونا در استان زنجان افزایش داشته است.

قزلباش گفت: در مجموع تاکنون آزمایش کرونای یک‌هزار و ۵۴۰ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه کرونا تا به امروز جان ۱۷۳ شهروند استان را گرفته است، گفت: تاکنون پنج هزار و ۱۶ نفر به‌دلیل مشکوک بودن به این ویروس در مراکز درمانی استان نمونه‌برداری و بستری شده‌اند.

قزلباش گفت: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز یک‌هزار و ۲۸۳ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: در ۱۰ روز گذشته، شمار بیماریابی فعال استان از ۴۰۰ بیمار به بیش از یک‌هزار نفر رسیده است.

قزلباش افزود: حوزه بیماریابی مهم بوده، چراکه کنترل نکردن این بخش، بلافاصله بیمارستان را با چالش مواجه می‌کند و در این خصوص ۱۲ مرکز ۱۶ ساعته استان در شبانه‌روز ۳۰۰ بیمار را ویزیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بازگشت اعمال محدودیت‌ها، کنترل ترددها در ورودی و خروجی شهرستان‌ها، کاهش ساعات کاری ادارات، دورکاری و اعمال محدودیت در استفاده از ناوگان عمومی شهری است، گفت: در صورت تداوم وضعیت موجود، استان زنجان روزهای خطرناک کرونایی را تجربه خواهد کرد و خطر جدی شهروندان زنجانی را تهدید می‌کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار