کد خبر: ۵۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
استاندار ایلام تاکید کرد:
استاندار ایلام بر لزوم احیای اراضی شیب دار ایلام تاکید کرد و گفت: سامانه گرمسیری در استان تکمیل شود.

آرانیوز-ایلام-قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام ظهر امروز شنبه در دیدار محمد رضا طلایی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر ایجاد هم افزایی در راستای تحقق شعار سال اظهار کرد: نقش جهاد کشاورزی در شرایط امروز کشور و تحقق شعار جهش تولید بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی شرایط امروز کشور را نیازمند آرامش و کار و تلاش مضاعف عنوان کرد و گفت: مهمترین توصیه من نیز به مدیر جدید جهاد کشاورزی استان پرهیز از حاشیه و انسجام مجموعه در جهت رشد و رونق تولید است.

استاندار ایلام گفت: در انتصاب مدیران تا موافقت استاندار گرفته نشود عملاً تغییرات ممکن نیست و البته این یک روال قانونی است.

وی افزود: در این مدت باقیمانده از کار دولت مدیری می خواهیم ضمن همراهی دولت، در تحقق شعار سال روحیه ای جهادی داشته باشند.

سلیمانی دشتکی در ادامه به طرح ها و کارهای مهم در دست اقدام جهاد کشاورزی استان اشاره و گفت: یکی از این طرح های مهم تکمیل سامانه گرمسیری است که تاکنون سه مرتبه از طریق رئیس جمهور مسئله تامین اعتبار این پروژه مهم و حیاتی را پیگیری کرده ام و دستور انجام امور را گرفته ام که در اینجا می طلبد وزارت محترم جهاد کشاورزی نیز پیگیری های لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی در ادامه خواستار احیای اراضی شیب دار استان شد و گفت: طرح ۱۰ هزار هکتار کشت زمین های شیب دار تحویل وزارت جهاد کشاورزی شده است که انتظار داریم با توجه به اثرات خوب این طرح در حفظ خاک و منابع آبی این کار نیز به سرانجام برسد.

استاندار ایلام در ادامه از سفر معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری به استان ایلام در هفته آینده خبر داد و گفت: در پی بازدید از مناطق محروم هلیلان و احصاء نیازها و مشکلات این منطقه و دیدار با معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری مقرر شد که هفته آینده جهت بررسی مسائل و مشکلات روستایی و عشایری استان هفته آینده به شهرستان محروم و تازه تاسیس هلیلان سفر نمایند.

وی در ادامه یکی از مشکلات مهم حوزه کشاورزی استان را پمپاژهای کشاورزی عنوان کرد و گفت: مشکل پمپاژ ها در شهرستان های هلیلان (منطقه داجیوند) و سیروان و بدره و … وجود دارد که می طلبد متولیان امر در این راستا اقدام جدی انجام دهند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار