کد خبر: ۵۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
رئیس کل دادگستری استان البرز مطرح کرد؛
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به رسیدگی پرونده شهردار اسبق کرج در دادگاه تجدید نظر، گفت: در این خصوص اقدامات تحقیقی خاصی در حال انجام است.

آرانیوز- کرج-حسین فاضلی هریکندی در نشستی خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به عملکرد قوه قضائیه در استان، اظهار کرد: شورای تحول قضائی البرز برای اولین بار در میان استان‌های کشور تشکیل شد.

وی نخستین محور شورای تحول قضائی استان را موضوع مهم اقتصاد اعلام کرد و گفت: شناسنامه قضائی سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی استان البرز تهیه شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز دومین محور شورای تحول قضائی در استان البرز را مربوط به مسائل فرهنگی دانست گفت: طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در ۳۰۰ مسجد استان اجرا شده است.

فاضلی هریکندی ساماندهی پرونده‌های مسن و معوق و همچنین رسیدگی به پرونده‌های مهم ملی را از جمله محورهای دیگر شورای قضائی استان برشمرد و گفت: سال گذشته ۵۰ درصد پروندهای معوق که بیش از یکسال از تشکیل و ثبت آن گذشته بود رسیدگی شد و تا پایان نیمه اول امسال این مهم تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.

وی در بخش دیگری به سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز اشاره کرد و گفت: یکی از نتایج این سفر اختصاص ۸۰ میلیارد تومان برای رسیدگی به واحدهای قوه قضائیه در استان بود.

از ابتدای امسال تا کنون در استان البرز ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی آزادسازی شده است فاضلی هریکندی گفت: استان البرز به لحاظ تعداد قضات رتبه ۲۹ کشوری را به خود اختصاص داده است. سال گذشته ۴۶ قاضی و ۱۹۶ کارمند به کادر اداری دادگستری البرز اضافه شد و ۳۷ کارآموز نیز در دستگاه قضائی استان در حال آموزش هستند. همچنین ۱۲ مدیر جدید نیز به واحدهای قضائی البرز افزوده شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه به وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز و آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در استان البرز، گفت: مقرر است کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ تشکیل شود تا احکام صادر شده این کمیسیون که اجرا نشده است مورد رسیدگی قرار گیرد.

فاضلی هریکندی با اشاره به تشکیل قرارگاه صیانت از بیت المال و تغییر کاربری در استان، گفت: جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و مقابله با تغییر اراضی کشاورزی باغات از جمله اهدافی است که در این قرارگاه تعریف شده است تا با همکاری جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای، محیط زیست و دیگر دستگاه‌های متولی محقق شود.

وی همچنین تاکید کرد از ابتدای امسال تا کنون ۸۰۰ هکتار از اراضی استان رفع تصرف و آزادسازی شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز در بخش دیگری با اشاره به پرونده قضائی شهردار اسبق شهرداری کرج، گفت: پرونده شهردار اسبق کرج در دادگاه تجدید نظر رسیدگی می‌شود و با توجه به اینکه اقدامات تحقیقی خاصی در این خصوص در حال انجام است، امید است منجر به اتخاذ تصمیم نهایی و اقدام بر اساس مقررات شود.

فاضلی هریکندی در خصوص رسیدگی به جرایم مالی کارکنان دولت در استان البرز، گفت: نیازمند تقویت واحدهای حراست و بازرسی در دستگاه‌های اجرایی استان هستیم تا با نظارت‌های لازم شاهد کاهش جرایم مالی باشیم.

تخلفات قضات در استان البرز کمتر از یک درصد است

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تخلفات قضات در استان البرز کمتر از یک درصد است، گفت: اما نظارت‌ها در این خصوص با قوت و جدیت ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه در حوزه حفظ حقوق عامه، رفع تصرف و تجاوز به اراضی ملی و منابع ملی اقدامات خوبی در استان البرز دنبال شده است، افزود: به ۵۲ مورد طی سال گذشته رسیدگی شده همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ مورد رفع تصرف توسط قرارگاه صیانت از بیت المال انجام شده و بیش از ۱۰۰ هکتار رفع تصرف شده است.

فاضلی هریکندی در خصوص اجرای احکام دادگاه‌ها درباره خلع ید و رفع تصرفات اراضی ملی در استان، گفت: سال گذشته ۸۴ مورد شامل ۴۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی رفع تصرف شد که از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۲۰ مورد شامل ۱۰ هکتار رفع تصرف شده است.

وی عنوان کرد: در مجموع ارزش ریالی رفع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی در استان بالغ بر ۳۷۵ میلیارد تومان از ابتدای سال ۹۸ تاکنون داشته ایم.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پزشکی قانونی استان به مواردی از جمله راه اندازی طرح «داد پزشک» و «پزشک معتمد» و یا ساخت و تجهیز ساختمان متوفیان در بهشت سکینه اشاره کرد که سال گذشته انجام شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار