کد خبر: ۵۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تعیین حریم و محدوده یخچال تاریخی قائم مقام فراهانی تبریز خبر داد.

آرانیوز- تبریز-احمد حمزه زاده امروز ضمن اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: یخچال قائم مقام یکی از چند یخچال تاریخی واقع در شهر تبریز است و از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین یخچال‌های ایران نیز به شمار می‌آید که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده، این یخچال تاریخی دارای مساحتی بیش از ۲۰۰ متر مربع در عمق ۱۲ متری زمین بوده و قدمت آن متعلق به دوره والی گری عباس میرزا است.

او ادامه داد: این یخچال تاریخی که در سال‌های گذشته توسط اداره کل میراث فرهنگی استان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته به سبب ارزش و اهمیت تاریخی نیازمند حفاظت بیشتر در عرصه و حریم خود داشت که به همین منظور نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به این اثر ملی توسط وزارت میراث فرهنگی کشور تعیین و ابلاغ شد.

حمزه زاده در خاتمه عنوان کرد: به دنبال تعیین حریم و عرصه تاریخی یخچال قائم مقام تبریز هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر، جرم محسوب شده و مرتکب مشمول مجازات قانونی خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار