کد خبر: ۵۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
تب ناپدید شدن سطل زباله بالا گرفت
مدتی است که سرقت سطل های زباله به چالشی برای شهروندان و شهرداری گلستان تبدیل شده، پیش از این گلایه هایی برای سرقت کابل های برق و دریچه های فاضلاب وجود داشت.

آرانیوز- تهران-مدتی است که تب غیب شدن سطل‌های زباله در گلستان بالا گرفته و مردم از این موضوع گله مند هستند، چرا که با وجود تفکیک زباله‌ها از منزل باز هم باید شاهد پخش بودن زباله‌های در سطح معابر باشند و با وجود تلاش شرکت برق برای گسترش خدمات، سرقت کابل‌های برق توسط سارقان زمینه رنجش شهروندان و قطعی برق و تلفن شهروندان صالحیه را سبب می‌شود.

رویه سرقت اموال عمومی و بیت المال در گلستان به اپیدمی تبدیل شده چرا که قبل از سرقت سطل‌های زباله کابل‌های برق و دریچه‌های فاضلاب به سرقت می‌رفت و هیچ اثری از سارقان نبود و آسیب آن برای سایر شهروندان بود که یا باید برق منازلشان قطع می‌ماند تا برای آن چاره اندیشی شود یا آسیب به خودشان می‌زدند و موجب برق گرفتگی شأن می‌شد.

صادق کریمی در خصوص این وقایع و سرقت‌ها اظهار داشت: حدوداً یک ماه پیش بود که دریچه فاضلاب خیابان ما را دزدیدند و این نبود دریچه سبب شد مادرم از ناحیه پا و کمر دچار مصدومیت شود چرا که هوا تاریک بود و نبود دریچه مشخص نبود و این اتفاق برای مادرم افتاد.

این شهروند گلستانی با بیان اینکه عاجزانه تقاضا داریم به این سرقت‌ها رسیدگی شود گفت: اوضاع اگر به همین صورت پیش برود دیگر سیم برق و دریچه فاضلابی برای شهرمان باقی نمی‌ماند.

در حالی برخی از شهروندان گلستانی خبر از ناپدید شدن باکس‌های زباله محله خود می‌دهند که معاون حوزه خدمات شهری شهرداری گلستان هم این خبر را تأیید می‌کند.

داوود نوذر پور، سرپرست معاونت خدمات شهری گلستان نیز در خصوص سرقت سطل‌های زباله گفت: از چند ماه پیش موضوع سرقت سطل‌های زباله توسط تعدادی افراد ناشناس به شهرداری گلستان گزارش شده است.

نوذر پور افزود: به‌زودی حدود ۱۰۰ عدد سطل زباله جدید وارد چرخه می‌شود اما انتظار داریم شهروندان هم در نگهداری این سطل ها به شهرداری کمک کنند.

علی صادقی، رئیس منطقه برق شهر گلستان در خصوص سرقت کابل‌های برق گفت: سرقت برق و دستکاری کنتور همواره یکی از مشکلات شرکت برق بوده و با وجود ابداع دستگاه‌های جدید متخلفان هم راهکارهای تازه‌ای را برای فرار از پرداخت هزینه واقعی برق مصرفی می‌یابند.

صادقی گفت: مردم موارد قطعی برق محله را حتماً به شماره تلفن ۱۲۱ که به صورت شبانه روزی فعال است گزارش کنند تا همکاران ما برای رفع خاموشی ترتیب اثر دهند.

نکته قابل توجه در این زمینه این است که سرقت کابل‌های برق کمی کاهش پیدا کرده و اکنون سطل‌های زباله روی بورس است و با توجه به بزرگ بودن سطل‌های زباله و ارزشمند بودن آنها، به نظر می‌آید چنانچه این روند ادامه پیدا کند، ممکن است به یکی از چالش‌های شهرداری تبدیل شود و نکته مهم اینجاست که باید برای این معضل فکری اساسی شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار