کد خبر: ۵۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
دادستان شیراز:
دادستان شیراز از کاهش با اشاره به کاهش ۱۱.۵ درصدی جمعیت کیفری استان فارس طی یکسال گذشته، گفت: سال ۹۸ آمار افراد تحت قرار نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۲.۵ درصد کاهش داشته است.

آرانیوز-شیراز-حیدر آسیابی صبح پنج‌شنبه ۲۲ خرداد در جلسه رؤسای واحدهای قضایی و مدیران سازمان تابعه قوه قضاییه در استان فارس که با حضور ریاست قوه قضاییه برگزار شد، با تاکید بر اینکه پیگیری حقوق عامه به صورت ویژه در دستور کار دادستانی شیراز است، گفت: در یک سال گذشته اقدامات زیادی در راستای پیگیری حقوق عامه انجام شده که ورود به موضوع آب سلطان اباد، فاضلاب شیراز و... از مهمترین آنهاست.

او ورود ویژه دادستانی به حقوق عامه، برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و زمین خواران و... را از دیگر اقدامات شاخص دادستانی شیراز در سال ۹۸ عنوان کرد.

دادستان شیراز پگیری ورود فاضلاب شهری و دفع غیربهداشتی آن و بحث تصفیه خانه فاضلاب صدرا را از دیگر اقدامات دادستانی مرکز فارس ذکر و خاطرنشان کرد: دادستانی شیراز طی یک سال گذشته برخورد بدون اغماض با زمین خواران را در دستور کار قرار داده و طی این مدت چهار مورد طرح در راستای بازپس گیری اراضی و بستر رودخانه‌ها انجام داده که به عنوان نمونه می‌توان به بازپس گیری زمین در سیاخ دارنگون، آب زنگی، دشتکوه و...اشاره کرد.

آسیابی حمایت قضایی از واحدهای تولیدی را از دیگر اقدامات انجام شده طی این مدت دانست و تاکید کرد: رفع مشکلات بیمه‌ای و تسهیلات کارگران روغن نباتی شیراز و کارخانه مخابرات راه دور نیز نمونه‌ای از اقدامات دادستانی شیراز برای حمایت از تولید بوده است.

او همچنین رسیدگی به پرونده سیل شیراز، مدیریت پرونده شهادت امام جمعه کازرون، اغتشاشات آبان ماه و... را از دیگر اقدامات دادستانی طی یک سال گذشته برشمرد.

دادستان شیراز در بخش پایانی از سخنان خود از برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی خبرداد و گفت: برخورد با مفسدین اقتصادی به صورت ویژه در دستور کار مجموعه قضایی قرار دارد که به عنوان نمونه می‌توان به پرونده فساد اقتصادی مدیر کل ورزش و جوانان، شرکت پخش فراروده‌های نفتی، شهردار و رئیس شورای شهر صدرا و... اشاره کرد که این امر نشان دهنده عزم جدی دادستانی در برخورد با مفسدین اقتصادی است.

آسیابی همچنین از شناسایی و دستگیری تعدادی مجرم شرور و خطرناک در فارس خبرداد. 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار