کد خبر: ۵۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹
استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی، تقویت زیرساخت های مرزی را امری ضروری برای توسعه صادرات به کشورهای همسایه دانست.

آرانیوز-تبریز-محمدرضا پورمحمدی در دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در محل استانداری آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های ویژه اقتصادی دارد و این استان را می‌توان قطب صنعت و تولید کشور دانست.

وی با اشاره به فعالیت ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی در استان گفت: این واحدها به راحتی می‌توانند نیاز بازارهای منطقه را تأمین کنند.

پورمحمدی، این استان را دروازه ورود به حوزه اوراسیا و بازار آسیای میانه دانست و گفت: این استان می‌تواند محور تعاملات اقتصادی و تجاری با کشورهای منطقه باشد که دولت نیز تاکید ویژه ای به استانداران استان‌های مرزی برای استفاده از مزیت‌های اقتصادی کشورهای همسایه دارد.

وی ادامه داد: هر چند ایفای این نقش، نیازمند افزایش اختیارات استانداران و واگذاری نقش بیشتر به استان‌ها برای توسعه ارتباطات است.

استاندار آذربایجان افزود: در ماه‌های اخیر توانستیم با استفاده از روابط خوب با کشورهای همسایه، مشکل کمبود مواد اولیه برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده را حل کنیم.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در نقاط مرزی کشور گفت: برای استفاده از مزیت‌های اقتصادی همسایگی با کشورهای خارجی، نیازمند تقویت زیرساخت‌ها و ایجاد امکانات مناسب برای صادرات در نقاط مرزی هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین تحقق رونق تولید و جهش تولید را در گرو توسعه صادرات دانسته و بر ایجاد سیاست‌های لازم برای توسعه روابط‌های اقتصادی و تجاری با دیگر کشورها تاکید کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار