کد خبر: ۵۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
فرماندار گرمی خبر داد؛
فرماندار شهرستان گرمی گفت: کشور جمهوری آذربایجان پیگیر ایجاد گمرک جدید با ایران از مرزهای شهرستان گرمی است.

آرانیوز-گرمی-علی بهشتی با بیان این‌که ایجاد پایانه مرزی در شهرستان گرمی از مطالبات دیرینه اهالی است عنوان کرد: سال هاست مسئولان منطقه درصدد ایجاد گمرک از این شهرستان هستند اما کشور مقابل موافق بازگشایی پایانه جدید از این منطقه نبود.

وی با بیان این‌که در گذشته در منطقه آزادلو گمرک مرزی وجود داشته است، افزود: اکنون کشور جمهوری آذربایجان مشتاق ایجاد پایانه مرزی از مرزهای شهرستان گرمی است که با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شده در آینده نزدیک گروهی از کارشناسان کشور ایران و کشور مقابل از مرزها بازدید و نقطه‌ای را برای بازگشایی گمرک جدید در نظر بگیرند.

فرماندار گرمی از حضور یک تیم متشکل از مسئولان استانی و شهرستانی در کشور آذربایجان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه شرایط مناسبی برای افزایش مناسبت‌های اقتصادی، گردشگری و تجاری بین ایران و آذربایجان به‌وجود آمده که باید از این فرصت استفاده کرد.

بهشتی گفت: با توجه به محرومیت‌های شهرستان گرمی ایجاد پایانه مرزی در این شهرستان در کنار گمرک فعال شهرستان بیله سوار، زمینه کاهش مهاجرت، ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش صادرات به کشورهای حوزه قفقاز را فراهم خواهد کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار