کد خبر: ۵۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: آتش سوزی در مراتع شهرستان جهرم در مراحل پایانی اطفای حریق است و این آتش سوزی در حال مهار شدن است.

آرانیوز-شیراز-شهرام منتصری بیان کرد: به علت بارندگی‌هایی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم پوشش مراتع متراکم‌تر نسبت به سال قبل است که این پوشش متراکم خود عاملی برای ایجاد آتش سوزی در مراتع می‌باشد.

وی در خصوص میزان آتش سوزی در استان تصریح کرد: بیش از ۱۱۲ مورد آتش سوزی در مراتع استان فارس رخ داده این در حالی است که دو مورد آتش سوزی جدید نیز در استان گزارش شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری فارس اضافه کرد: با توجه به شرایط استان در خصوص بارندگی و پوشش متراکم منابع طبیعی آمادگی‌های لازم در راستای پیشگیری از گسترش آتش سوزی و کنترل آتش در مراتع استان در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص ارزیابی آتش سوزی در استان یادآور شد: میزان آتش سوزی و همچنین خسارت‌های وارده به منابع طبیعی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته است و این نشان از تلاش بیشتر مأموران حفاظت از منابع طبیعی در راستای کاهش آسیب به اراضی استان است.

منتصری افزود: غالب آتش سوزی‌ها در استان فارس در عرصه‌های مرتعی یک ساله بوده و عرصه‌های جنگلی استان کمتر مورد خسارت واقع شده‌اند.

وی در خصوص آتش سوزی در مراتع جهرم نیز یاد آور شد: آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی جهرم در ساعات پایانی روز شنبه هفدهم خرداد ماه انجام شود و در کمتر از ۱۲ ساعت نسبت به کنترل پایش و مهار آتش سوزی در منطقه اقدامات لازم صورت گرفت.

او با اشاره به اینکه بیش از ١٠ میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی در استان فارس وجود اظهار کرد: بر اساس قانون آتش زدن کاه و کلش جرم شناخته شده و مقامات قضائی نسبت به برخورد با مجرمان اقدامات لازم را انجام می‌دهند این در حالی است که مردم باید توجه ویژه ای به عرصه‌های منابع طبیعی داشته باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار