کد خبر: ۵۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
رئیس جهاد کشاورزی اسفراین خبر داد
رئیس جهاد کشاورزی اسفراین گفت: منطقه دامن کوه اسفراین در وضعیت هشدار حمله ملخ‌های مراکشی و بومی به مزارع، مراتع و اراضی کشاورزی قرار گرفته است.

آرانیوز-بجنورد-فائزه تاج آبادی با اشاره به حمله ملخ‌ها به اراضی کشاورزی منطقه صفی آباد اظهار کرد: حمله ملخ‌ها به دلیل بارندگی بهاره سال گذشته و سال جاری و رطوبت بالا اتفاق افتاده است و همچنین تفریق تخم‌های ملخ موجود در خاک باعث طغیان پرواز ملخ‌ها در منطقه شده است.

رئیس جهاد کشاورزی اسفراین ادامه داد: در یک هفته گذشته موفق به مبارزه با حمله ملخ‌ها در ۱۲۰۰ هکتار از مراتع و مزارع جنوب صفی آباد و قرجه بایر شده‌ایم؛ که عملیات مبارزه و سم‌پاشی با اعتبارات جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین انجام شده است.

وی در ادامه به پایشِ منطقه مورد حمله ملخ‌ها از طرف تیم کارشناسی اشاره کرد و افزود: نگرانی در منطقه صفی آباد نداریم اما در منطقه دامن کوه در مرز هشدار هستیم که اگر این مبارزه به صورت جدی صورت نگیرد قطعاً باغات و مزارع گندم و جو را از دست خواهیم داد.

تاج آبادی تصریح کرد: محصولات کشاورزی دیگر از جمله عدس، نخود و زیره که در منطقه وجود دارد در معرض آسیب حتمی قرار دارند.

رئیس جهاد کشاورزی اسفراین تاکید کرد: نمونه گیری های انجام شده نشان داده که ملخ‌ها از نوع مراکشی و بومی هستند و دهستان دامن کوه در اولویت مبارزه با این آفت قرار دارد.

وی افزود: صبح شنبه دهستان دامن‌کوه به صورت عمومی سم‌پاشی خواهد شد؛ چرا که اگر حتی یک روز دیرتر این کار انجام شود؛ حتماً ملخ‌ها وارد مزارع و باغات خواهند شد و همه زحمت یک ساله کشاورز از بین خواهد رفت.

تاج آبادی در پایان گفت: هیچ اعتباری از طرف فرمانداری شهرستان اسفراین و همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان تاکنون به این عملیات تخصیص داده نشده و امیدواریم این اعتبار تا چند روز آینده میسر شود و در مبارزه با این آفت از کشاورزان، تراکتور داران و صاحبان سم‌پاش بخواهیم که پای کار بیایند تا مبارزه را به صورت متمرکز و هماهنگ انجام دهیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار