کد خبر: ۵۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد:
معاون عمران، حمل و نقل وترافیک شهرداری مشهد گفت:هزینه‌های تامین،تعمیر و نگهداری ناوگان اتوبوسرانی افزایش چندبرابری داشته و دولت نیز برای جبران بخشی ازهزینه‌ها کمکی به شهرداری نمی‌کند.

آرانیوز-مشهد-خلیل الله کاظمی با بیان این خبر، اظهار کرد: اکنون با توجه به افزایش تورم و سایر موارد، قیمت تمام شده برای هر سفر در ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری بیش از سه برابر بهای دریافت شده از شهروندان است که به صورت یارانه از سوی شهرداری مشهد پرداخت می‌شود.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: طبق قانون باید یک سوم قیمت تمام شده بهای خدمات اتوبوس و قطار شهری را دولت، یک سوم را شهروند و یک سوم دیگر را شهرداری بپردازد، اما چند سالی است که دولت سهم خود را پرداخت نمی‌کند و شهرداری برای اینکه به مردم فشار بیشتری وارد نشود، سهم دولت را هم به صورت یارانه پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: با وجود این شرایط سخت و هزینه‌های سنگین تأمین، تعمیر و نگهداری ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری مشهد، تمام تلاش مان را کرده ایم تا حداقل افزایش را در بهای بلیت اتوبوس و قطار شهری داشته باشیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌های بسیار بالای حمل و نقل عمومی برای شهرداری مشهد، بهای خدمات دهی در ناوگان اتوبوسرانی بخش خصوصی و سازمانی امسال تنها با افزوده شدن ۱۰۰ تومان از ۶۵۰ به ۷۵۰ تومان افزایش پیدا می‌کند که زمان اجرای آن اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین بهای خدمات دهی در خطوط قطار شهری نیز از امروز جمعه ۱۶ خرداد با افزوده شدن ۲۰۰ تومان از ۸۰۰ تومان به ۱,۰۰۰ تومان افزایش پیدا کرد و این درحالی است که هزینه‌های تمام شده هر سفر بیش از سه برابر کرایه‌های دریافتی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار