کد خبر: ۵۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آغاز طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی دانش آموزان بدو ورود به مدرسه در ۱۴ پایگاه ثابت و سیار از نیمه دوم تیرماه در استان خبر داد.

آرانیوز-بیرجند-محمد علی واقعی صبح شنبه در نشست خبری با بیان اینکه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی دانش آموزان بدو ورود به دبستان از نیمه دوم تیرماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: ۱۴ پایگاه ثابت و سیار سنجش نو آموزان در استان فعال خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی از ملزومات برای اجرای طرح است که در نظر گرفته شده است، بیان داشت: کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان امسال سنجش شوند.

وی با بیان اینکه سنجش دانش آموزان توسط ۱۲۰ نفر از فرهنگیان مجرب استان در این حوزه انجام خواهد شد، ادامه داد: هزینه انجام سنجش در سال جاری ۴۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

واقعی ارائه اصل شناسنامه دانش‌آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل‌شده، یک قطعه عکس ۳ در ۴ را از جمله مدارک مورد نیاز برای سنجش دانش آموزان اعلام کرد و افزود: ارزیابی‌های مراقب سلامت شامل قد، وزن، مشکلات جسمی حرکتی، پوست، مو، دهان و دندان، ارزیابی بینایی، ارزیابی شنوایی و ارزیابی آمادگی تحصیلی در پایگاه‌های اولیه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت مشکوک بودن نوآموز جهت ارزیابی تخصصی ارجاع خواهد شد، بیان داشت: تمام موارد بهداشتی در پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مد نظر قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش داشتن فاصله مناسب در روابط اجتماعی را ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین راه‌های کنترل و پیشگیری از انتقال بیماری دانست و افزود: رعایت فاصله اجتماعی تا زمانی که بیماری در جامعه در چرخش است در تمام اماکن و فضاهای آموزشی و پرورشی ضروری بوده و باید رعایت شود.

وی با اذعان به اینکه در هر پایگاه با توجه به جمعیت نوآموز، نیازمند حداقل یک نیروی خدماتی آموزش دیده هستیم، گفت: اجرای برنامه مدون نظافت و ضد عفونی، دفع بهداشتی زباله، نظارت بر وجود صابون مایع و سایر نکات بهداشتی توسط این افراد انجام خواهد شد.

واقعی ادامه داد: تکمیل و به روز رسانی نرم افزار سلامت در بازه زمانی هر سه روز یک‌بار توسط عوامل اجرایی پایگاه‌ها در سامانه سلامت ضروری بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: مدیر هر پایگاه باید فرایندی برای کنترل ورود احتمالی و جدا کردن دانش آموزان و کارکنان بیمار یا مشکوک به بیماری افراد دارای تب، سرفه خشک، تنگی نفس، اختلال بویایی و چشایی از افراد سالم مشخص کند.

وی با بیان این که غربالگری و بیماریابی در پایگاه‌های سنجش ضروری است، خاطر نشان کرد: در این میان خود اظهاری والدین در مورد این بیماری نکته مهمی است.

واقعی با اذعان به اینکه سطوحی که توسط افراد لمس می‌شوند، باید به طور مرتب و در فواصل زمانی کوتاه و بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا ضد عفونی شوند، عنوان کرد: تهویه مناسب در تمامی نقاط پایگاه‌های سنجش برقرار باشد.

وی بر ضدعفونی آبخوری، دستشویی‌ها و توالت‌ها حداقل دو بار در بازه زمانی یک ساعته تاکید کرد و گفت: پایگاه‌ها باید دارای آب آشامیدنی سالم، وسایل بهداشتی، صابون مایع و محلول‌های مناسب ضد عفونی کننده و امکانات مدیریت زباله باشند و دستورالعمل‌های بهداشت محیط و گندزدایی را رعایت کنند.

واقعی با بیان اینکه استفاده از ماسک و دستکش در مدت زمان حضور در پایگاه‌ها ضروری است، بیان داشت: از بزرگترین فضاهای موجود برای اجرای طرح سنجش استفاده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در همه پایگاه‌ها باید فضایی را برای اتاق انتظار در نظر گرفته شود، تصریح کرد: خانواده‌ها در هنگام مراجعه به پایگاه‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گفته وی سنجش نوآموزان پیش دبستانی نیز از اول مهر ماه در استان انجام خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار