کد خبر: ۵۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس طرح‌های برق‌رسانی از جمله واحد ۱۶۰ مگاواتی بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه، ۵ طرح انتقال و فوق توزیع و ۳ طرح بخش توزیع برق را در استان بوشهر افتتاح کرد.

به گزارش آرانیوز حوزه، پروژه‌های برق‌رسانی صبح امروز از طریق ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهور با سرمایه‌گذاری 2400 میلیارد تومان افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری شد.

 در مراسم افتتاح  واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با بیان اینکه این واحد دارای 3 بخش است اظهار داشت: امروز واحد  نخست بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه به ظرفیت 160 مگاوات  با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 240 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

محسن طرزطلب با اشاره به ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی در مدت سه سال با توان متخصصان داخلی بیان کرد: بیش از 70 درصد تجهیزات پروژه یاد شده توسط سازندگان داخلی ساخته شده و در این مدت 2 هزار و 300 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار بوده‌اند.

وی از افزایش راندمان در عسلویه به حدود 50 درصد خبر داد و گفت: تامین برق پایدار شبکه سراسری، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، افزایش راندمان تولید برق و صرفه‌جویی سالانه 846 میلیون مترمکعب در مصرف سوخت‌های فسیلی از جمله ویژگی‌های مهم این پروژه است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ظرفیت کل نیروگاه عسلویه را یک‌هزار و 452 مگاوات برشمرد و خاطرنشان کرد: این نیروگاه شامل شش واحد گاز و سه واحد بخار است که راندمان بخش گاز نیروگاه 30.9 درصد و راندمان کل نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه 44.9 درصد خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیرهم با بیان اینکه طرح‌های انتقال فوق توزیع و صد‌ها کیلومتر خطوط انتقال و توزیع برق در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید افزود: این طرح‌ها شامل  5 طرح انتقال و فوق توزیع و 3 طرح بخش توزیع برق است.

محمدحسن متولی‌زاده با اشاره به اینکه بیش از 148 میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها در آستانه فصل گرمادر استان بوشهر سرمایه گذاری شده است تصریح کرد: این طرح‌ها به همت متخصصان، پیمانکاران و مشاوران ایرانی انجام شده و بیش از 95 درصد تجهیزات ایرانی است.

بیشتر بخوانید

وی از افزایش سطح خدمات با  افتتاح این طرح‌ها در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در سال جهش تولید برای تامین برق متقاضیان جدید سرمایه گذاری به ویژه در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن محدودیتی نداریم تا تامین برق این واحد‌های تولیدی زمینه ساز رشد استان باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار