کد خبر: ۵۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی جنبه عقلانیت دین را به دنیا نشان داد و ثابت کرد دین ما خلاف عقل و علم نیست.

آرانیوز-بجنورد-حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نشست روحانیان طرح هجرت استان که در محل دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت هجرت روحانیت، اظهار کرد: هجرت برای بصیرت افزایی و معرفت افزایی در ردیف جهاد است؛ زیرا جهاد و هجرت دوگانه به‌هم‌پیوسته هستند.

امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، به تبیین شخصیت‌های محبوب خداوند و رسول گرامی اسلام و اهل‌بیت (ع) چه پرداخت و ادامه داد: ما روحانیان باید این حدیث شریف را در بعد نظری و رفتاری سرلوحه کار خود قرار دهیم تا همه به جایی برسیم که اهل‌بیت ما را به عنوان محبوب خود قرار دهند.

وی افزود: این امام همام تأکید می‌کند ما کسی را دوست داریم که عاقل، زود فهم، دانای به احکام شرع، بردبار، شکیبا، بسیار راست‌گو و باوفا باشد.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه اینها عواملی هستند که سبب می‌شود ائمه ما را به عنوان محبوب خود انتخاب کنند، اضافه کرد: خردمندی و هوشمندی در زندگی، در اسلام اهمیت زیادی دارد و عاقل کسی است که بر سر دوراهی‌ها قدرت انتخاب درست پیدا می‌کند؛ زیرا عقل پیامبر باطنی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: عقل همه‌کاره وجود ما است اگر فضولی‌های هوای نفس بگذارد؛ زیرا امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید: بسیاری از عقل‌ها در زنجیر هوای نفس گرفتار هستند.

وی افزود: امام (ره) محبوب اهل‌بیت (ع) و خداوند بود؛ زیرا یکی از ویژگی‌های امام عقلانیت ایشان بود به‌گونه‌ای که هیچ‌وقت احساساتی نشد و حرفی نزد که خلاف عقل باشد.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: امام هم دین را به مردم معرفی کرد و هم بر اساس عقل با مردم و دنیا صحبت کرد؛ چراکه استدلال‌های ایشان عقلانی بود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی جنبه عقلانیت دین را به دنیا نشان داد و ثابت کرد دین ما خلاف عقل و علم نیست گفت: در حالی که برخی می‌گفتند امروز دنیا، دنیای علم است و جایی برای دین نیست؛ اما امام ثابت کرد که دین اسلام با عقل موافق بوده و همراه علم و عقل است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار