کد خبر: ۵۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: بهره برداران از املاک اوقافی برابر با قرارداد و اسناد اجاره معتبر با موقوفه مستاجر محسوب شده و مالکیتی نسبت به مورد اجاره ندارند.

آرانیوز-کاشان-مسلم محمودزاده در جمع خبرنگاران ضمن هشدار به شهروندان کاشانی بابت خرید و فروش املاک اوقافی در خصوص سودجویی کلاهبرداران اظهار داشت: در مورد موقوفات تجاری و مسکونی برخی دارای حق و حقوقی هستند که این حقوق موقع نقل و انتقال به خریدار منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موقع انتقال قرارداد یا سند اجاره‌ای به نام خریدار منتقل می‌شود، ابراز داشت: افرادی که قصد خرید املاک اوقافی دارند لازم است برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلات استعلام لازم را از اداره اوقاف و امور خیریه اخذ کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با بیان اینکه بهره برداران از املاک اوقافی مالکیتی نسبت به آن املاک ندارند، تصریح کرد: تمامی افرادی که املاک موقوفه را در اختیار دارند برابر با قرارداد و اسناد اجاره معتبر با موقوفه مستأجر محسوب شده و لذا مالکیتی بر مورد اجاره ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به املاک وقفی کشاورزی خاطرنشان کرد: اینگونه املاک و اراضی چون قابلیت کشاورزی ندارند به دلیل قرار گرفتن در بافت مسکونی توسط برخی از افراد و بدون در نظر گرفتن کاربری زراعی اقدام به تفکیک و دیوارکشی موقوفه کرده و به مردم می‌فروشند.

محمودزاده با اشاره به دیوار کشی این املاک و تصور مردم بر قابلیت نقل و انتقال این املاک بیان داشت: افرادی که این املاک را خریداری کرده اند در موقع انتقال سند اجاره‌ای در اداره اوقاف دچار مشکل می‌شوند چراکه این املاک قابلیت تغییر کاربری نداشته و باعث بروز خسارت به خریداران می‌شود.

گونه تغییر کاربری، تفکیک، احداث بنا، تعریض و تخریب املاک موقوفه جرم است

وی هرگونه تغییر کاربری، تفکیک، احداث بنا، تعریض و تخریب املاک موقوفه بدون مجوز سازمان اوقاف یا متولی رسمی آن را ممنوع و جرم دانست و یادآور شد: اینگونه اقدامات باید با سیر مراحل قانونی و پرداخت حق و حقوق موقوفه انجام شود در غیر این صورت حکم تصرفات غاصبانه را دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان احداث هرگونه بنا، ویلا یا ساختمان در املاک وقفی کشاورزی را بدون در نظر گرفتن مفاد قرارداد اجاره و کاربری زراعی ممنوع دانست و افزود: این اقدامات غیرقانونی بوده و ساختمان احداث شده با دستور مراجع قضائی تخریب می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار