کد خبر: ۵۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان البرز از پایش مناطق «طالقان» و «وارنگه‌رود» با محیط‌بانان اسب سوار خبر داد.

آرانیوز-کرج-حشمت الله کشیری در خصوص حضور محیط بانان اسب سوار در زیستگاه‌های طالقان، اظهار کرد: از این ظرفیت در دیگر مناطق حفاظت شده محیط زیست کشور، پارک ملی و همچنین مناطق شکار ممنوع برای تسهیل در امر حفاظت و گشت زنی در مناطق صعب العبور استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال محیط بانان البرزی توسط اساتید ویژه دارای تخصص آموزش‌های لازم در خصوص سوارکاری و اصول و رفتار و آسیب شناسی اسب را فرا گرفته اند، گفت: این آموزش‌ها در قالب نحوه استفاده بهینه از اسب و یا پایش مناطقی از طالقان که باید محیط بانان اسب سوار در آن نقاط حضور یابند، به آنها ارائه شده است.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت از محیط زیست استان البرز با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی و توجیهی تئوری و عملی بدین منظور برای محیط بانان البرزی برگزار شده است، افزود: توسط ادارات محیط زیست دیگر استان‌های کشور نیز تاکنون بکارگیری اسب برای پایش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع عملیاتی شده است اما اینکه از قبل آموزش‌های علمی و عملی هر دو به محیط بانان برای استفاده از اسب ارائه شود، اکنون در البرز اجرایی شده است.

کشیری در بخش دیگری با بیان اینکه در کنار استفاده از اسب، امکاناتی دیگری نیز مانند ماشین و موتورسیکلت برای گشت زنی و پایش مناطق حفاظت شده مهیا شده است، بیان کرد: در حال حاضر چهار اسب در کل استان در اختیار محیط بانان البرزی است که برای محیط بانی در طالقان و وارنگه رود جاده چالوس از آنها استفاده می‌شود.

به گفته وی در محیط بانی وارنگه رود طی سال‌های گذشته استفاده از اسب در پایش مناطق به ویژه در فصل تابستان استفاده شده، اما بکارگیری دوره‌های آموزشی تئوری و عملی برای محیط بانان اسب سوار در یک ماه گذشته پیاده سازی شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار