کد خبر: ۵۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: سال گذشته بیش از ۳۰۸ هزار دلار محصولات صنایع‌دستی هنرمندان گلستانی به کشورهای آمریکا و اروپا صادر شده است.

آرانیوز-گرگان-مریم حاجی ابراهیمی با اشاره به آمار و ارقام صادراتی محصولات صنایع‌دستی استان در سال گذشته، اظهارکرد: سال گذشته مبلغ ۳۰۸ هزار دلار محصولات صنایع‌دستی استان به کشورهای هدف صادر شده که این تولیدات با توجه به نبود پایانه گمرکی تخصصی، با همت هنرمندان به شکل چمدانی از استان صادر شده است.

وی افزود: محاسبه میزان صادرات چمدانی استان از طریق گفته‌های هنرمندان و صنعتگران تهیه می‌شود که با توجه به ارائه مستندات و فاکتورهای آنان این آمار فروش به‌عنوان تنها راه صادراتی استان مستدل و قابل اعتماد است.

حاجی ابراهیمی گفت: رودوزی‌های سنتی، گلیم، پلاس، نمد، معرق، حصیربافی، صنایع‌دستی ترکمن، جاجیم، چرم، بافته‌های داری، تراش سنگ نیمه‌قیمتی و قیمتی، قزاق‌دوزی، زیورآلات سنتی، سفال و منبت بیشترین محصولات صادراتی استان گلستان است.

وی بیان کرد: کشورهایی مانند آلمان، آمریکا، سوئد، کانادا، عراق، چین، ترکمنستان، ژاپن، قطر، افغانستان، استرالیا، فرانسه، انگلستان و امارات از کشورهای هدف صادرات محصولات صنایع‌دستی استان است که با توجه به آمار و ارقام صادراتی در سال‌های گذشته این کشورها می‌توانند بازار خوبی برای محصولات هنرمندان باشند.

حاجی ابراهیمی یادآور شد: در استان حدود ۲۰ هنرمند و صنعتگر در صادرات چمدانی تولیدات صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند که به دلیل تجربه و آشنایی با بازارهای جهانی افراد موفقی در این حوزه هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار