کد خبر: ۵۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد
مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر لزوم توجه به جامعه نخبگانی دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: زیرساخت‌های فکری و آزمایشگاهی برای فعالیت علمی نخبگان در دانشگاه‌ها فراهم شود.

آرانیوز-قم-آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، از فعالیت‌های اجتماعی بنیاد مستضعفان بر اساس نگاه جامعه شناسانه و مردم گرایی حاکم بر بنیاد تقدیر کرد و ابراز داشت: بنیاد مستضعفان و انتساب آن به رهبر معظم انقلاب به عنوان نهاد برآمده از انقلاب رسالت سنگینی دارد و هر اندازه تلاش‌ها علمی و کارشناسی‌تر باشد، می‌توان به دستاوردهای ارزشمندتری دست یافت.

وی در ادامه ضمن اشاره به فعالیت‌های اقتصادی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه امیدواریم بنیاد مستضعفان از اثرگذارترین مجموعه‌های اقتصادی کشور باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به درک جنابعالی از سختی‌های نیازمندان در دوره مسئولیت در کمیته امداد، قطعاً بهتر می‌توانید رسالت خطیر محرومیت زدایی را به پیش ببرید.

این عضو فقهای شرای نگهبان بر لزوم توجه به جامعه نخبگانی دانشگاه‌ها تأکید کرد و یادآور شد: باید با ورود قوی در حوزه‌های تحقیقاتی در تأمین زیرساخت‌های فکری و آزمایشگاهی زمینه را برای جذب و فعالیت علمی نخبگان جوان و استعدادهای برتر دانشگاه و کارآفرینان فراهم نمود تا بتوان اندیشه‌های پویا را در چرخه‌های علمی - صنعتی وارد کرد و جلوی فرار مغزها و معطلی استعدادها را گرفت.

وی همچنان بر ضرورت شفافیت کاملی در همه فعالیت‌ها تأکید و از اقدامات به عمل آمده در این زمینه و در کمک به مردم و مسئولان و رعایت همه قوانین کشور تشکر کرد و نیز اهمیت طرح جامع اقتصادی و سرمایه‌گذاری مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و در حوزه‌های راهبردی و استراتژیک و کمتر مورد استقبال در بخش خصوصی یادآوری نمود و بر واسپاری و مشارکت با مردم و تعاونی‌ها تأکید کرد.

آیت الله اعرافی در پایان از اهتمام به توصیه‌های رهبری معظم و توجه به معلولان و مستمندان و نیازمندان و بیماران و داغدیدگان بویژه در ایام کرونا در سطح کشور و قم صمیمانه تقدیر و تشکر و برای وی و همکارانشان در تحقق برنامه‌های اساسی و تحولی آرزوی توفیق کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار