کد خبر: ۵۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
رئیس جهاد کشاورزی دامغان با بیان اینکه این شهرستان شش صندوق فعال زنان روستائی دارد، گفت: در حال حاضر ۲۵۰ نفر در این صندوق‌ها عضویت دارند.

آرانیوز-دامغان-محسن طباطبائیان با بیان اینکه شش صندوق فعال زنان روستایی در دامغان وجود دارد، بیان کرد: با وجود صندوق‌های خرد زنان در شهرستان دامغان و با توجه به ارتقا مهارت‌های فردی و اجتماعی زنان روستایی در راستای تأمین نیازهای مالی خانوارها و ایجاد اشتغال متناسب روستا در کاهش مهاجرت نقش اساسی داشته است.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های صندوق زنان روستایی در دامغان فرآوری گل‌محمدی است و با شروع برداشت از مزارع دست کاشت زنان روستایی گلاب‌گیری سنتی در این صندوق‌ها آغاز شده که می‌تواند گامی مؤثر و درخور توجه در ارتقای اقتصاد خانوار روستایی باشد.

مشارکت زنان در خوداشتغالی

رئیس جهاد کشاورزی دامغان همچنین گفت: امیدواریم با توجه به اشتغال‌های کوچک و خانگی بتوانیم گامی مؤثر در راستای تولید محصولات خانگی برداشته و با ثبت برند برای محصول خانگی شاهد اختصاص سود و ارزش‌افزوده گل‌محمدی به صندوق‌های خرد زنان روستایی باشیم.

طباطبائیان با بیان اینکه صندوق نمونه فرهیخته روستای دروار دامغان یکی از صندوق‌هایی است که بیش از نیمی از اراضی صندوق خود را به کشت گل‌محمدی اختصاص داده که روزانه ۸۰ لیتر گلاب استحصال می‌کنند، ابراز کرد: در مزارع این روستا علاوه بر گل محمدی، گیاهان دارویی نیز به صورت تلفیق کاشت شده و بیش از ۴۰ نوع عرق گیاهی از آن به دست می‌آید که در این بخش افزون از ۱۰ نفر علاوه بر تولید گلاب به تهیه مربا گل محمدی، گلبرگ خشک و اسانس می‌پردازند.

وی افزود: امروزه مشارکت زنان از جمله ابزارهای اساسی توسعه و یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های مشارکت زنان در جامعه روستایی و ایجاد کسب و کارهای کوچک و خود اشتغالی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار