کد خبر: ۵۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان خبر داد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: سد تالوار امسال به بهره برداری خواهد رسید.

آرانیوز-زنجان-اسماعیل افشاری گفت: در صورت تخصیص اعتبار مناسب به پروژه سد تالوار در سال جاری و در راستای تحقق هرهفته_الف_ب_ایران «ساخت و سازها» و «ساز و کارها» در استان زنجان و به دلیل نیاز اساسی سه استان کردستان، همدان و زنجان به آب ذخیره شده پشت این سد، به زودی شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سد تالوار از سال ۹۲ آبگیری شده اظهارداشت: در طول این چند سال به دلیل خشکسالی حجم آب پشت این سد نا چیز بوده ولی در در بارندگی‌های اخیر بعد از سال ۹۸ حجم قابل توجهی آب در پشت سد ذخیره شده که این ورودی آب مطلوب بوده و امیدواریم این موضوع باعث برنامه ریزی منظم برای اتمام کامل پروژه از طرف وزارت نیرو در مرحله افتتاح و بهره برداری قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، همچنین به مجوزهای استفاده از آب سد تالوار در بخش شرب و صنعت اشاره کرد و افزود: از سد تالوار برای حقابه های پایین دست و رهاسازی برای مصارف زیست محیطی استفاده خواهد شد و این موضوع در دستور کار وزارت نیرو نیز قرار دارد.

افشاری، گفت: میزان حجم مخزن سد تهم ۶۵ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب است و از اول مهر پارسال تا به امروز حجم مخزن سد تهم نسبت به سال قبل ۱ درصد افزایش داشته است.

وی، گفت: همچنین مخزن سد گلابر بیش از ۷۳ درصد آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد بوده که نشان از افزایش ۱۰ درصدی آب موجود در آن است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان به حجم آب سد کینه ورس اشاره کرد و افزود: این سد ۹۷ درصد پر بوده و حدود ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب آب پشت آن است.

افشاری گفت: سد تالوار که در ۵۰ کیلومتری شهر بیجار و در بخش چنگ الماس این شهرستان احداث شده از نوع خاکی سنگ ریزه ای با هسته رسی است که طول تاج آن ۵۲۹ متر و ارتفاع سد از پی ۸۸ متر می‌باشد و پیش بینی گنجایش مخزن آن ۵۰۰ میلیون متر مکعب است و در حال حاضر ۲۵ درصد حجم سد تالوار نیز پر است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار