کد خبر: ۵۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
شهردار آسارا گفت: بر اساس اسناد فرادستی پهنه گردشگری - ورزشی برای آسارا تعریف شده است.

آرانیوز- اصفهان-محمدباقر آسرایی اظهار کرد: بر اساس اسناد فرادستی طرح جامع پهنه گردشگری - ورزشی برای آسارا تعریف شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح گردشگری در منطقه «ری‌زمین»، گفت: پس از تکمیل این طرح پروژه گردشگری - تفریحی دیگری نیز در محدوده دیواره صخره نوردی «پل خواب» اجرا می‌شود.

شهردار آسارا با اشاره به مشخص شدن چند منطقه (لکه) گردشگری در حریم شهر آسارا، گفت: انجام اقدامات در این مناطق مطابق اسناد فرادستی و طرح جامع خواهد بود.

آسرایی با اشاره به اینکه طرح گردشگری حوالی پل خواب را ابتدا به منابع طبیعی ارائه می‌کنیم، گفت: در صورت دریافت مجوز، بودجه مورد نظر تأمین می‌شود.

وی گفت: پروژه‌های گردشگری در کنار برنامه‌های کوتاه مدت از جمله سنگ فرش معابر شهری و روستایی، اصلاح پل‌ها و یا آسفالت کوچه‌ها اجرا می‌شود.

شهردار آسارا همچنین تاکید کرد: طی پنج سال اخیر حجم بارش‌ها به گونه‌ای بوده که سیلاب‌ها به سمت شهر آسارا و نقاط روستایی جاده چالوس روانه می‌شد و گاهی خرابی سیل بندها را به همراه داشته است.

بازسازی سیل‌بندهای پل خواب

آسرایی با اشاره به اهمیت رسیدگی به سیل بندها، گفت: برای تحقق این مهم با مالکان مجموعه‌های احداث شده در بستر رودخانه کرج جلساتی برگزار شد تا ایجاد و بازسازی سیل بندهای موجود در دستور کار قرار گیرد.

وی با این توضیح که مسیل‌ها و رودخانه‌های فرعی و فصلی زیادی در محور کرج - چالوس وجود دارد که به رودخانه اصلی می‌رسند، گفت: همین دلیل باعث می‌شود که بازسازی سیل بندها همیشه پراهمیت باشد برای مثال باید گفت؛ بازسازی سیل بندها در محدوده پل خواب انجام و باعث کاهش حجم خسارات ناشی از بارش‌های بهاری شد.

شهردار آسارا اشاره کرد: در محور کرج - چالوس از جمله محدوده پل خواب بیش از ۱۵ نقطه از سیل بندها بازسازی شده و به وضعیت دیواره‌های کار شده برای کنترل حجم سیلاب نیز رسیدگی شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار