کد خبر: ۵۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی نسبت به افزایش آمار مبتلایان و بیماران بستری شده ویروس کرونا در استان هشدار داد.

آرانیوز- ارومیه-جواد آقازاده صبح سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت بیماری در مهاباد و بررسی افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی های مثبت در استان با حضور اعضای قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی استان، افزود: در پنج روز گذشته شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ و همچنین تعداد بستری‌ها در استان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی درباره وضعیت مهاباد، گفت: در شهرستان مهاباد روند کنترل بیماری مطلوب بود اما در روزهای گذشته شش فوتی در این شهرستان به ثبت رسید که نیازمند بررسی است.

آقازاده با هشدار به کم توجهی مردم نسبت به رعایت فاصله هوشمند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام یافته علاوه بر افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان، بیماران مراجعه کننده بدحال‌تر و با گرفتاری بیشتر ریه‌ها به بیمارستان نسبت به قبل مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی درباره آگاهی مردم، ابراز کرد: مردم می‌بایست تا زمان یافتن درمان بیماری، آگاه‌تر بوده و با رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی از ابتلاء به بیماری دوری کنند.

آقازاده درباره گروه‌های حساس افزود: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در حد توان تلاش خود را برای مراقبت از گروه‌های حساس و افراد با بیماری زمینه‌ای انجام می‌دهد اما خود افراد نیز می‌بایست مراقب بوده تا گرفتار این بیماری نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات در مانی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا در استان در پنج روز گذشته نسبت به روزهای پیش از آن، روندی افزایشی داشته است، گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها ۱۰۹ مورد جدید ابتلاء به ویروس کرونا در استان شناسایی شده که ۱۱ نفر از این تعداد بستری شدند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار