کد خبر: ۵۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
سرپرست منابع طبیعی شهرستان تهران:
سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان تهران از وقوع حریق در ۲ هکتار از عرصه های جنگلی کوهسار خبر داد و گفت: علت این حریق عوامل انسانی بوده است.

آرانیوز-تهران-رضا اقایی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران از مهار آتش سوزی در ۲ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی کوهسار خبر داد و اظهار داشت: آتش سوزی که عصر دیروز در ۲ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی کوهسار به وقوع پیوسته بود، با حضور به موقع و تلاش نیروهای منابع طبیعی، عوامل آتش نشانی و شهرداری منطقه ۵ تهران اطفا و مهار شد.

وی درباره علت این آتش سوزی افزود: عامل انسانی دلیل اصلی وقوع این آتش سوزی بوده است که اگر واکنش سریع نیروهای منابع طبیعی نبود، وسعت بیشتری از این منطقه در گیر اتش می‌شد.

آقایی عرصه‌های منابع طبیعی را از سرمایه‌های ملی و متعلق به همه نسل‌ها دانست و عنوان کرد: با گرم شدن هوا خطر آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی افزایش می‌یابد که در این خصوص لازم است مردم و گردشگران هنگام مراجعه به بوستان‌های جنگلی و مناطق طبیعی نکات ایمنی را رعایت کنند.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان تهران تاکید کرد: در اثر سهل انگاری و بی احتیاطی وسعت زیادی از طبیعت آسیب خواهد دید که قابل جبران نیز نخواهد بود.

آقایی یاد آور شد: گردشگرانی که به عرصه‌های طبیعی مراجعه می‌کنند از روشن کردن آتش و رها کردن اجسام شیشه‌ای به جد خودداری کنند.

وی از عموم مردم درخواست کرد: ضمن مراقبت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی، در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در این عرصه‌ها فوراً مراتب را از طریق شماره ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار