کد خبر: ۵۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: از ابتدای اسفند سال قبل تاکنون چهار هزار و ۷۷۰ آزمایش کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول انجام شد.

آرانیوز-دزفول-شاپور مسعودی فر در نشست اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، در سالن جلسات این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی دزفول سه شهرستان شوش، گتوند و دزفول با جمعیت ۷۳۵ هزار نفر را زیر پوشش درمانی خود دارد که شامل ۱۵ درصد جمعیت استان است.

وی به انجام چهار هزار و ۷۷۰ نمونه کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول از ابتدای اسفندماه تاکنون اشاره کرد و افزود: از این تعداد جواب یک‌هزار و ۶۹۰ نمونه مثبت بوده که بخشی از این آمار مثبت مربوط به بیماران سرپایی در مراکز ۱۶ ساعته و بخشی مربوط به بیماران بستری است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول به افزایش نمونه‌گیری در استان خوزستان از هفتم اردیبهشت در راستای اجرای سیاست نمونه‌گیری از تمام افراد در تماس نزدیک با بیمار اشاره کرد و گفت: این امر با بازگشایی اصناف هم‌زمان شده بود و در ابتدا تصور می‌شد افزایش آمار مبتلایان فقط به دلیل بازگشایی اصناف است، اما بررسی‌ها نشان داد که این افزایش به‌طور عمده به‌دلیل افزایش بیماریابی بوده است.

مسعودی فر بیان کرد: در این مدت که سیاست نمونه‌گیری از افراد در تماس نزدیک اجرا می‌شود، میزان تست و نمونه‌گیری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول نسبت به میانگین کشوری کمتر بود، اما افراد کرونا مثبت بیشتری کشف شده که این امر جای تأمل دارد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت نمونه‌گیری در آزمایشگاه دزفول از ۴۰ نمونه در روز به ۱۲۰ تا ۲۹۰ نمونه در یک روز، اضافه کرد: سیاست نمونه‌گیری از افراد در تماس نزدیک موجب شده تا ظرفیت برخی آزمایشگاه‌های استان نیز از ۳۰۰ نمونه در روز به ۹۰۰ نمونه برسد که این امر به‌دلیل کمبود نیرو و امکانات روند کار را دشوار کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۷۰ درصد از دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا را در این شهرستان ناشی از افزایش نمونه‌گیری و ۳۰ درصد را ناشی از افزایش بیماران عنوان کرد و افزود: افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا در دزفول طی چند روز اخیر نگران‌کننده شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از فوتی‌های کرونا در دزفول را زنان خانه‌دار و ۳۲ درصد را بازنشستگان تشکیل می‌دهند، گفت: ۴۲ درصد فوتی‌ها دارای بیماری قلبی - عروقی، ۳۰ درصد دارای دیابت و ۱۰ درصد نیز دچار بیماری مزمن ریوی بوده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول در ادامه عملکرد اصناف را در زمینه اجرای پروتکل‌های بهداشتی مناسب ارزیابی کرد و گفت: ۲۵ هزار واحد صنفی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول وجود دارد که از ۱۹ هزار صنف بازرسی بهداشتی به عمل آمده است واز این تعداد بیش از ۱۷ هزار واحد صنفی کد رهگیری را از سامانه وزارت بهداشت دریافت کرده و از مجموع واحدهای دارای کد رهگیری نیز بیش از ۱۵ هزار واحد صنفی موازین و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده بودند.

مسعودی‌فر از پلمب ۷۰۰ واحد صنفی متخلف به‌دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی خبر داد و افزود: نواقص بهداشتی برخی اصناف در هنگام بازرسی برطرف شد، اما اصنافی که مجاب به رعایت موازین بهداشتی نمی‌شدند به دادگاه معرفی شدند.

وی برگزاری جشن و دورهمی در باغ ویلاهای دزفول را از معضلات اساسی در زمینه کنترل کرونا در این شهرستان برشمرد و گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ باغ ویلا در شهرستان دزفول وجود دارد که متأسفانه در این ایام کرونایی با وجود ممنوعیت پذیرش هرگونه مهمان و مسافر در باغ ویلاها، افراد زیادی از نقاط مختلف استان در این باغ ویلاها حضور می‌یابند و اقدام به برگزاری مهمانی و جشن می‌کنند.

مسعودی‌فر اضافه کرد: گشت‌های بازرسی ستاد مدیریت کرونا شهرستان دزفول به‌صورت شبانه از ۵ تا ۱۰ باغ ویلا بازرسی به‌عمل می‌آورند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، باغ ویلا پلمب شده و برای مالک آن پرونده قضائی تشکیل می‌شود.

در این نشست اعضای هیأت علمی و معاونان دانشگاه علوم پزشکی دزفول به بیان آخرین وضعیت کرونا در این شهرستان و کمبودها و نیازهای دانشگاه علوم پزشکی دزفول در راستای کنترل بیماری کرونا پرداختند.

حریرچی در سفر یک‌روزه خود به خوزستان به منظور بررسی وضعیت قرمز کرونایی در این استان، در نشست ستاد استانی کرونا در اهواز حضور یافت و سپس در نشست ریاست و اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی دزفول شرکت کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار