کد خبر: ۵۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
معاون کل وزارت بهداشت مدعی شد
قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه اپیدمی کرونا در خوزستان دیرتر از سایر نقاط کشور آغاز شد، گفت: لازم است فشار کمتری به اصناف این استان وارد شود.

آرانیوز-دزفول-ایرج حریرچی در حاشیه حضور در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول اظهار کرد: روند مدیریت بیماری کرونا در خوزستان آغاز شده و میزان بستری افراد در این استان روند نزولی داشته است.

وی در خصوص دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان توضیح داد: اپیدمی کرونا در خوزستان دیرتر از سایر استان‌ها آغاز شده است و روند افزایش آمار در این استان مطابق با الگوی افزایشی سایر استان‌ها بوده که صرفاً با یک فاز تأخیری رخ داده است.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت خوزستان از نظر میزان ابتلاء شدید نیست و جزو استان‌های با شیوع متوسط و کمی بالاتر از متوسط است.

حریرچی ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تصمیمات جدید ظرف دو هفته آینده روند افزایشی مبتلایان به کرونا در خوزستان کنترل شود.

وی با بیان اینکه مردم و به ویژه اصناف خوزستان در ایام کرونا با فشار بیشتری مواجه شده‌اند، عنوان کرد: اصناف این استان علاوه بر تعطیلی‌های اسفند و فروردین با تعطیلی در اردیبهشت نیز مواجه شده‌اند در حالی که فعالیت اصناف در سایر استان‌ها از سر گرفته شده است.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تأثیر اقتصادی اصناف، گفت: با توجه به اینکه طبق بازرسی‌های صورت گرفته ۸۶ درصد اصناف در کشور پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و کد رهگیری را دریافت کرده‌اند لذا ترجیح می‌دهیم در این شرایط به اصناف خوزستان نیز فشار کمتری وارد شود.

حریرچی با بیان اینکه استحکام فامیلی و عشیره‌ای و خصوصیات قومی در استان خوزستان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است، گفت: همین امر باعث شده تا مجالس عزاداری و جشن و سرور در این استان بیشتر از سایر نقاط کشور برگزار شود. به عنوان مثال جشن‌های مربوط به عید فطر در خوزستان بیشتر و طولانی‌تر است که امیدوار هستیم این مسائل موجب شروع یک پیک دیگر در این استان نشود.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: از آنجایی که اینگونه مراسمات نفع اقتصادی و معیشتی برای مردم ندارد لذا از مردم خوزستان تقاضا داریم از دید و بازدیدهای فامیلی و برگزاری مجالس عزا و عروسی خودداری کنند تا وضعیت بهبود یابد.

حریرچی در ادامه روند ابتلاء به ویروس کووید ۱۹ در کشور از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون را نزولی عنوان کرد و افزود: در این روند نزولی شاهد موارد افزایش جزئی تا متوسط و در برخی موارد افزایش قابل توجه آمار مبتلایان در برخی از استان‌ها تا اواخر تابستان خواهیم بود اما این به منزله خدشه به روند نزولی نیست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار