کد خبر: ۵۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
معاون استاندار کردستان عنوان کرد
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان فتح خرمشهر را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس برای کشورمان عنوان کرد.

آرانیوز- سنندج-حسین خوش اقبال با تبریک فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: حمله حزب بعث به خرمشهر آنچنان ناجوانمردانه و غیرمنتظره صورت گرفت که در روزهای نخستین اگر مقاومت مردم قهرمان خرمشهر نبود شهر به سرعت سقوط می‌کرد.

وی افزود: سوم خرداد را باید یکی از نشانه‌های بی نظیر وعده الهی در تاریخ انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی برابر ظلم و ستم و دسیسه دشمنان قسم خورده این آب و خاک دانست.

خوش اقبال ادامه داد: عملیات آزاد سازی این شهر از روز حمله رژیم بعث عراق به این شهر یعنی ۴ آبان ماه ۱۳۵۹ تا سوم خردادماه ۱۳۶۱ موجب شد تا خرمشهر پس از ۵۷۸ روز از اسارت دشمن آزاد شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بیان کرد: حزب بعث تا دندان مسلح و با کمک حامیان خود مصمم بود تا علاوه بر تصرف خرمشهر ظرف مدت یک هفته نیز به پایتخت کشورمان برسد ولی این آرزوی خود را به گور برد و خرمشهر قهرمان به آغوش کشور بازگشت.

وی گفت: اساساً در موضوع آزادسازی خرمشهر نکته‌ای که بیش از هر مورد دیگری به ذهن خطور می‌کند، مشارکت جانانه نیروهای انقلابی اعم از سپاه پاسداران، ارتش، ژاندارمری، شهربانی، بسیج مردمی، کمیته‌های انقلاب اسلامی و سایر نیروهای پر افتخار و غیرتمند کشورمان در تمامی مراحل آزادسازی بود.

خوش اقبال عنوان کرد: آنها دوشادوش یکدیگر جنگیده و شهید دادند اما اجازه ندادند تا حتی یک وجب از خاک کشور به بیگانگان داده شود.

وی با بیان اینکه عملیات آزاد سازی خرمشهر که به عملیات بیت‌المقدس مشهور است یکی از افتخارات ملت ایران است، در ادامه اظهار کرد: از ویژگی‌های بارز این نبرد حضور شهید صیاد شیرازی فرمانده ارتش و محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران به عنوان دو فرمانده میدانی در یک میدان جنگی در کنار یکدیگر بود که به خوبی یک عملیات را فرماندهی و هدایت کردند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: این ویژگی از جمله بزرگترین دستاوردهای این جنگ به حساب می‌آید و همین امر نشانگر آن است که هرگاه در کشور همدلی و کنار یکدیگر را تجربه کرده به پیروزی‌های بسیار بزرگی دست پیدا کرده ایم.

وی اظهار داشت: تجربه آن سال‌ها به خوبی نشان می‌دهد که این روزها هم که کشور تحت شدیدترین و ناجوانمردانه ترین تحریم‌های دشمنان قسم خورده و دولت متخاصم آمریکا قرار دارد نیز می‌توانیم در کنار یکدیگر و با وحدت و همدلی از تمامی تنگناهای موجود به سلامت عبور کنیم.

خوش اقبال تاکید کرد: امروز نیز همان گونه که در مبارزه تمام قد و همه جانبه در برابر بیماری کرونا ویروس نیز شاهد هستیم، تنها رمز پیروزی ملت قهرمان ایران وحدت و همدلی در عرصه‌های بین المللی و تحکیم گفتگوهای داخلی زیر نظر منویات مقام معظم رهبری به منظور برون رفت از مشکلات می‌باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: اینجانب بر خود لازم می‌دانم تا ضمن تبریک و تهنیت به تمامی رزمندگان سرداران و سربازان و جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس، سالگرد این پیروزی بزرگ را به آحاد مردم ایران سرافراز تبریک عرض کرده و از خداوند منان برای شهدای این عملیات بزرگ و غرورآفرین علو درجات را آرزومندم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار