کد خبر: ۵۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین:
مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان قزوین گفت: حماسه سوم خرداد بازپس گیری زمین از دشمن نبود بلکه فتح ارزشهای دینی و بیانگر ایثار و گذشت و حماسه رزمندگان اسلام در طول تاریخ است.

آرانیوز-قزوین-سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران همزمان با سالروز فتح خرمشهر، «روز ملی ایثار، مقاومت و پیروزی» صبح روز شنبه با قرائت پیام رئیس جمهور توسط حجت الاسلام کاویانی معاون فرهنگی بنیاد شهید به صورت ویدئو کنفرانس در بنیاد شهید قزوین برگزار شد.

دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در این مراسم که مدیران کل بنیاد شهید شراسر کشور هم به صورت ویدئو کنفرانس مستمع آن بودند گفت: حماسه سوم خرداد ماه یک حماسه بزرگ و افتخاری ارزشمند و ماندگار است.

وی بیان کرد: روزهای اول که درگیر کرونا شدیم مانند اکثر کشورها با کمبود تجهیزات مواجه بودیم اما امروز در تولید و تأمین ماسک. ونتیلاتور و مواد ضدعفونی ضمن تأمین نیاز داخلی در ردیف صادرکنندگان هستیم.

حریرچی تصریح کرد: ویروس کرونا برای بسیاری از کشورها بحران ایجاد کرد برای نمونه در انگلستان. اسپانیا با چالش‌های جدی مواجه شدند و کشورهای اروپایی هنوز مشکل دارند، اما در ایران با کمک همه دلسوزان توانستیم وضعیت را مدیریت کنیم.

وی با تقدیر از خدمات ارزشمند کادر پزشکی و درمانی افزود: امروز شرایط به گونه‌ای است که ایثارگران عرصه بهداشت از شما انتظار دارند بهداشت را جدی بگیرید و از سفر غیر ضروری و ملاقات‌های غیر واجب خودداری کنید زیرا بی توجهی به بهداشت فردی و اجتماعی احتمال ابتلاء را بالا می‌برد.

حریرچی تصریح کرد: بهترین نکوداشت ایثارگران عرصه بهداشت و سلامت، رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی است.

وی گفت: موضوع ابتلاء در رده‌های سنی تفاوتی ندارد اما میزان مرگ و میر در افراد بالای ۶۰ سال بالاست بویژه افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند در معرض خطر بیشتری هستند.

حریر چی بیان کرد: امروز اکثر خانواده شهدا بالای ۶۰ سال هستند و ما باید از این سرمایه‌های ارزشمند صیانت کنیم و حیف است خانواده شهیدی را مبتلا ببینیم.

قائم مقام وزارت بهداشت یادآور شد: تاکید جدی داریم که اقدامات لازم در فاصله گذاری اجتماعی انجام شود.

حریرچی تصریح کرد: سیاست اصلی وزارت بهداشت در مقابله با ویروس، شناسایی افراد دارای خطر بالا هستند که افراد بالای ۶۰ سال از آن جمله هستند و توصیه می‌کنیم مراقبت از این افراد را در دستور کار قرار دهید.

در ادامه حجت الاسلام کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: جامعه معزز ایثارگری افتخار کشور است و امروز حماسه سوم خرداد را گرامی می‌داریم که روزی آفرین و الهام بخش حماسه‌های بزرگ هستند.

کاویانی راد گفت: امام تعبیر جامعی از حماسه خرمشهر داشتند که فتح خرمشهر فقط فتح خاک و آزادی ۶ هزار کیلومتر از خاک میهن نبود و پشت آن صیانت از ارزش‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید تصریح کرد: این ارزش‌های اصیل به خاک کشور ارزش می‌دهد و دفاع را جهت دار می‌کند و بازگشت غرور ملی است و امروز هم باید کمک کنیم این ارزش‌ها حفظ شود و تداوم یابد.

وی گفت: تقدیم ۲۲۰ هزار شهید یک سرمایه ارزشمند است که نباید خون شهدا دستاویز جریانات سیاسی قرار گیرد.

کاویانی راد بیان کرد: جنگ پایان یافت و خرمشهر آزاد شد و به لطف الهی ویروس کرونا هم پایان می‌یابد اما آنچه باقی خواهد ماند اخلاق و روحیه دفاع و ایثار است لذا در همه شرایط باید قدردان ایثارگران خود باشیم و از افتخار آفرینی کادر درمانی و پزشکی و خبرنگاران و همه کسانی که در این عرصه تلاش کردند سپاسگزاری کنیم.

در ادامه غلامرضا حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: آنچه داریم مرهون خون شهدا و خانواده معزز آنهاست و رسالت ما صیانت از این ارزشها و تکریم خانواده ایثارگران و شهداست.

وی بیان کرد: سوم خرداد یادآور روزی تاریخی در به تصویر کشیدن ایثار و از خودگذشتگی ملتی شجاع و رزمندگانی مؤمن در مقابله با دشمنی با حمایت‌های استکباری است که این روز از اذهان فراموش نخواهد شد.

حقایق پور تصریح کرد: در استان قزوین سه هزار شهید و ۷۴۰۰ جانباز و ۶۶۰ آزاده از سرمایه‌های ارزشمند و ماندگار محسوب می‌شوند که این سرمایه‌ها افتخار استان و کشور محسوب می‌شوند.

در این مراسم از چند خانواده شهید و ایثارگر استان قزوین تجلیل شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار