کد خبر: ۵۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
رئیس جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می شود امسال از سطح ۳ هزار و ۸۵۰ هکتار از باغات این استان ۳۵ هزار تن انگور یاقوتی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

آرانیوز-زاهدان-غلام حیدر زورقی  اظهار داشت: سه هزار و ۸۵۰ هکتار از باغ‌های سیستان و بلوچستان به کشت انگور اختصاص دارد که ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد انگور تولیدی در سیستان و بلوچستان از نوع یاقوتی و بقیه شامل ارقام متنوعی از جمله فخری، سنگک، امیری، لعل، حاجی عباسی، چشم گاوی، قندهاری، مایه میش، غلامی و انواع مختلف دیگر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش ۵۰ هکتاری باغات انگور در استان افزود: برداشت انگور یاقوتی در این استان از اواخر اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.

وی گفت: انگور یاقوتی یا «مروارید سیستان» از جمله محصولاتی است که به دلیل تحمل بالای شرایط سخت محیطی مختص این منطقه است و یکی از زود رس ترین انواع انگورها در کشور است.

زورقی تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت انگور یاقوتی استان سیستان و بلوچستان با یک هزار و ۸۵۰ هکتار به منطقه سیستان اختصاص دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار