کد خبر: ۵۲۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند:
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: آزاد راه تبریز- اندیشه- سهند از پیشرفت بسیارخوبی برخوردار بوده و مهمترین مشکل این آزادراه تملک نشدن 4 کیلومتر انتهایی مسیر بود که حل شده است.

آرانیوز-تبریز-عباس مصطفوی با اشاره به اینکه آزادراه جزو پروژه‌های مهم و بزرگ استان است گفت: در فروردین ماه ۹۷ وقتی مدیرعاملی شرکت عمران شهر جدید سهند را برعهده گرفتم آزاد راه دچار سه مشکل اساسی بود که یکی از آنها عدم تملک کامل مسیر آزاد راه از طرف شهید کسایی بود که در اولین اقدام پس از توافق عملیات و تملک زمین‌های مورد نظر عملیات اجرایی آن در این مسیر شروع شد.

وی گفت: مشکل دوم عدم پرداخت هزینه‌های تملک باغ‌های اسنجان بود که آن هم با پرداخت بدهی‌ها حل شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند ابراز داشت: مهمترین و سومین مشکل عدم تملک چهار کیلومتر انتهای مسیر بود که با تلاش شبانه روزی همکاران در عرض سه ماه تمام می‌شود.

وی افزود: علیرغم مشکلات پیش آمده با ساکنین، زارعان و روستاییان در بحث تملک و آزاد سازی مسیر آزادراه، این شرکت کل مسیر را تملک، رفع معارض و تحویل شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه تبریز-اندیشه-سهند نموده است و به لطف خداوند پروژه با جدیت هم از طرف شرکت عمران و هم از طرف شریک در حال اجراست.

وی در ادامه گفت: این مسیر قبلاً به عنوان بزرگراه و چهار بانده طراحی شده بود بنابراین آزادراه و شش بانده کردن آن نیازمند تملک هر باند از دو طرف بود که این مشکل نیز حل شد. به لطف خدا و حمایت مسئولین از سال ۱۳۹۷ الی آخر فروردین ماه ۱۳۹۹ تملک به متراژ ۶۰ هکتار انجام یافته که بیش از ۴۰ درصد تملک مسیر آزادراه در دو سال اخیر صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر سهند در ارتباط با انتظارات مردم برای افتتاح آزاد راه در زمان‌های اعلام شده و تعدد زمان‌های اعلامی از طرف مسئولین مختلف استان گفت: متأسفانه قبل از سال ۹۷ برخی از مسئولین علیرغم اینکه هنوز چهار کیلومتر پس از پل اسنجان تملک نشده بود با حدس و گمان به مردم قول افتتاح می‌دادند و این امر موجب سلب اعتماد عمومی مردم شده بود ولی امروز وعده خاصی داده نمی‌شود. در سایه تلاش مجدانه و پیگیری مستمر پور محمدی استاندار و نمایندگان مجلس همه می‌توانند به راحتی از عملیات اجرایی این پروژه بازدید کنند.

مصطفوی آزاد راه تبریز- سهند را جزو پروژه‌های مشارکتی نادری دانست که از طرف دولت مشکل مالی نداشته است.

وی گفت: این آزاد راه هشت پل اصلی و خاص داشت که تنها سه پل کرجان با ۹۶ درصد پیشرفت، اسنجان با ۸۳ درصد و اندیشه با ۸۷ درصد که همه آنها تا یک ماه آینده به اتمام می رسند.

مصطفوی در خصوص تأثیر این آزاد راه بر معیشت و توسعه و پیشرفت شهر جدید سهند گفت: در اصل شهر جدید سهند به عنوان یک شهر توریستی و تفریحی طراحی شده است و اگر آزاد راه تبریز- سهند مورد بهره برداری قرار گیرد همه برنامه ریزی های انجام شده برای این شهر تحقق خواهد یافت و ساخت و ساز رونق گرفته و به یک شهر ایده آل و آرمانی برای زندگی تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل شهر جدید سهند گفت: در آینده نزدیک همانطور که کوه سهند عروس کوه‌های ایران نام گرفته شهر سهند نیز با افتتاح آزادراه و همینطور اجرای ۹۹ پروژه جدید برای سال ۹۹ عروس شهرهای جدید در کشور لقب خواهد گرفت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار