کد خبر: ۵۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ظرفیت واحدهای مرغ گوشتی استان در سال ۹۷ حدود ۸۵ هزار تن بود که در سال ۹۸ با افزایش ۱۱.۷ درصدی به حدود ۹۵ هزار تن افزایش یافت.

آرانیوز-سنندج-محمدفرید سپری اظهار داشت: طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور تولید متوسط مرغ ابتدا از ۱۳۰ میلیون به ۱۱۵ میلیون قطعه در ماه کاهش یافته است و در اوایل اردیبهشت امسال نیز این میزان به ۱۰۵ میلیون قطعه کاهش یافت، این سیاست نیز در کردستان اجرا شد.

وی تعداد واحدهای گوشتی استان را در سال ۹۷ تعداد ۷۵۲ واحد به ظرفیت اسمی ۱۱۰ هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: سال ۹۷ حدود ۸۵ هزار تن و نیز سال ۹۸ حدود ۹۵ هزار تن تولید استان بوده، یعنی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، حدود ۱۱.۷ درصد تولید رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه ۴۰ درصد تولیدات استان در داخل استان مصرف و ۶۰ درصد به سایر استان‌ها صادر می‌شود، ادامه داد: در شرایط تحریم اقتصادی به دلیل مشکلات ارزی ۲.۵ میلیون تن نهاده‌های دامی در بنادر بوده است اما اکنون مشکلات تأمین ارزی حل شده است.

سپری با اشاره به اینکه مشکلی در زمینه تأمین ذرت وجود ندارد، اما در زمینه تأمین کنجاله سویا با کمبود جدی مواجه هستیم، یادآور شد: بخش خصوصی و شرکت‌های تولیدکننده دان مرغ با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

وی سهم تخصیص‌یافته دان مرغ به استان را بسیار کم دانست و بیان کرد: تاکنون ۳۲ درصد دان مرغ به استان کردستان تخصیص یافته است که این میزان بسیار کم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: قرار شده از ذخایر استراتژیک پنج هزار تن دان به استان تخصیص یابد اکنون با تخصیص ۱۵۰ هزار تن موافقت شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار