کد خبر: ۵۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
معاون آموزشی دانشگاه تهران، با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه تهران برنامه‌ای برای الزام به حضور دانشجویان در دانشگاه ندارد، گفت: دانشگاه تهران، برنامه برگزاری امتحانات خود را از هفتم تیر ماه اعلام کرده است

به گزارش آرانیوز،دکتر سید حسین حسینی، در نشست مجازی گفت‌وشنود دانشجویان با معاونان آموزشی، دانشجویی و طرح و برنامه دانشگاه تهران، که با هدف بررسی مشکلات دانشجویان و همچنین دریافت دیدگاه‌ها و پیشنهادهای آنان برای لحاظ کردن در تصمیم‌گیرهای دانشگاه، برگزار شد، در خصوص نحوه حضور دانشجویان کارشناسی‌ارشد در دانشگاه تصریح کرد: برخی از دانشجویان کارشناسی‌ارشد به‌ویژه کسانی که پایان‌نامه دارند، ضرورت دارد که در دانشگاه و خوابگاه حضور یابند. بر این اساس پیرو دستور رئیس دانشگاه، مکاتبه‌ای با معاونت آموزشی وزارت علوم، صورت گرفته و طی آن درخواست شده تا نسبت به اخذ مجوز از ستاد ملی مبارزه با کرونا، برای حضور این دسته از دانشجویان کارشناسی‌ارشد اقدام لازم به عمل آید. شاید بتوان گفت دانشگاه تهران، تنها دانشگاهی است که در این زمینه اقدام نموده و موضوع در حال پیگیری است.

دکتر حسینی، با اشاره به بخشنامه‌های ابلاغی از سوی معاونت آموزشی، درباره نحوه ارائه درس‌های عملی، حذف درس و همچنین شیوه معرفی به استاد گفت: بازگشایی دانشگاه بر اساس تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود. با توجه به رویکرد اتخاذ شده و با در نظر گرفتن شرایط پیش‌رو، امیدواریم که این فرصت را داشته باشیم تا بلافاصله پس از برگزاری آزمون‌ها درس‌های عملی را از نیمه تیر ماه به بعد در دانشگاه ارائه دهیم.

وی افزود: در مورد حذف درس نیز قبلاً به‌گونه‌ای بود که دانشجویان باید درخواست خود را به واحدها ارائه می‌دادند، در حال حاضر و بنا بر تصمیمات اتخاذ شده، دانشجویان کارشناسی سه درس و کارشناسی‌ارشد یک درس را می‌توانند حذف کنند و برای حذف این درس‌ها هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و حتی نصاب واحد هم اعمال نمی‌شود. این روند از طریق سامانه انجام می‌شود و دانشجو می‌تواند مطابق مقررات ابلاغی بدون مراجعه به واحد و از طریق سامانه گلستان درس مورد نظر خود را حذف کند. در مورد معرفی به استاد، ترم باید به پایان برسد و دانشجو طبق شرایط می‌تواند تا سه درس را بر اساس مقررات جدید معرفی به استاد بگیرد، زمان معرفی به استاد هم معمولاً شهریور و مهر ماه است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران، در خصوص پرسش‌های مطرح شده در زمینه مسائل مربوط به نحوه پرداخت شهریه و همچنین عودت آن اظهار کرد: در حال حاضر عودت و محاسبه شهریه کار بسیار پیچیده‌ای است. با توجه به مطالبی که در گذشته اعلام شده، دانشجو اگر شهریه‌پرداز باشد و ترم آن حذف شود، ترم بعد بستانکار خواهد بود. همچنین به تعداد درسی هم که حذف کرده از دانشگاه بستانکار می‌شود، این دانشجو در ترم‌های آتی از کسر پرداخت شهریه برخوردار شود، قطعاً متناسب با تعداد واحدی که کسر شده، باید شهریه متناسب را پرداخت کند.

دکتر حسینی، در ادامه بیان کرد: تاریخ آزمون جامع دکتری بلافاصله بعد از مشخص شدن زمان بازگشایی دانشگاه، اعلام خواهد شد. همچنین از نیمه اول خرداد، آزمون زبان برای دانشجویانی که قبلاً آزمون نداده‌اند برگزار می‌شود. البته برای جلوگیری از تجمع زیاد، قرار بر این است که این آزمون‌ها با حضور تعداد کمتری و حدود ۲۰۰-۲۵۰ دانشجو برگزار شود، منتهی تعداد آزمون‌ها افزایش پیدا خواهد کرد و در هفته سه تا چهار آزمون برگزار خواهد شد.

نحوه برخورد با دانشجویان غایب در کلاس‌های مجازی

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره نحوه برخورد با دانشجویانی که در کلاس‌های مجازی غیبت می‌کنند، عنوان کرد: بحث حضور و غیاب در اختیار استاد است، آنچه که ما در شروع این ترم و در شوراهای آموزشی تأکید کردیم بر این بود که اگر دانشجویان به دلیل مشکلاتی نتوانستند سر کلاس زنده حضور پیدا کنند و امکان دسترسی به فایل صوتی استاد برای دانشجو فراهم باشد، استادان در این زمینه کمک کنند تا برای این‌گونه موارد غیبت محسوب نشود. تا جایی که ممکن است تلاش می‌کنیم و از همکاران درخواست داریم که به این دلیل دانشجویان را ملزم به حذف درس نکنند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران، در پاسخ به گلایه دانشجوی مقطع دکتری که با توجه به مشکلات پیش آمده امکان شرکت در آزمون جامع برای وی میسر نیست و اینکه در این میان تکلیف شهریه پرداختی چه می‌شود، گفت: درست است که دانشجویان مقطع دکتری ترم به ترم مبلغی را پرداخت می‌کنند، اما شهریه دوره دکتری، ترمی تعریف نشده است، بلکه شهریه دوره کل در هشت نیم‌سال تقسیط شده است. بنابراین این گونه نیست که برای همان نیم‌سال آن مبلغ از سوی دانشگاه اخذ می‌شود، البته دو نیم‌سال هم دانشگاه اضافه کرده است، یعنی دانشجویان شهریه‌پرداز و دانشجویان روزانه ۱۰ نیم‌سال سنوات عادی و مجاز آنها است و دانشجویان شهریه‌پرداز در هشت نیم‌سال که شهریه برای آنها تعریف شده مبلغی را می‌پردازند و دو نیم‌سال هم بدون پرداخت شهریه هستند و بعدها اگر مشمول سنوات اضافی شدند، باید شهریه آن را نیز پرداخت کنند. هر چند برای مقطع کارشناسی‌ارشد این‌گونه نیست و مبلغی را که این دانشجویان پرداخت می‌کنند، برای درس و واحدهایی است که در طول یک ترم اخذ کرده‌اند.

دکتر حسینی، در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح اینکه تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی درخواست حذف ترم دارند، تأکید کرد: دانشگاه، مشکلات و ملاحظات دانشجویان را رصد می‌کند و مورد توجه قرار می‌دهد. نگاه دانشگاه این است که تا جای ممکن کسانی را که در این مسیر دچار مشکل شده‌اند کمک کند. اینکه دانشجویی یک نیم‌سال حذف ترم بدون احتساب در سنوات داشته باشد، جزو اختیارات کمیسیون موارد خاص دانشگاه است. البته این اختیار به واحدهای دانشگاه تفویض شده و قرار بر این است تا دانشجویان درخواست‌های خود را ارائه دهند تا واحدها بر اساس دستورالعمل‌های تدوین شده و همچنین لحاظ همه مسائل و با رویکرد کمک به دانشجویان سعی کنند تا مشکلات آنان حل شود. اگر واحد درخواست دانشجو را مورد تأیید قرار نداد، درخواست می‌تواند مجدد در کمیسیون موارد خاص دانشگاه مطرح و بررسی شود.

چگونگی برگزاری آزمون هنوز اعلام نشده است

وی با بیان اینکه تصمیم دانشگاه تهران، بر این است تا امتحانات پایان ترم را به‌صورت حضوری برگزار کند، گفت: البته به استادان اجازه داده شده تا جایی که امکان دارد با مدیریت صحیح، آزمون درس‌ها را الکترونیکی برگزار کنند. در مقطع کارشناسی ملاحظاتی داریم، چون نمره در این مقطع نسبت به مقاطع دیگر برای دانشجویان از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین هدف دانشگاه این است تا این آزمون با کیفیت و با لحاظ همه مسائل برگزار شود. اما چگونگی برگزاری آزمون هنوز اعلام نشده است و یکی از موضوعات در حال بررسی ایجاد شرایط برای برگزاری آزمون در مراکز استان‌هاست.

معاون آموزشی دانشگاه تهران، در پاسخ به درخواست دانشجویان مبنی بر احتساب ارزشیابی کلاس‌ها در طول ترم به جای امتحانات پایان ترم خاطرنشان کرد: ارزشیابی حین ترم همیشه مورد توجه بوده و می‌تواند بخشی از نمره پایان ترم را تشکیل دهد، اما نمی‌تواند جایگزین کلی آزمون شود و ضرورت دارد به‌ویژه در کارشناسی‌ارشد که امتحان پایان ترم نیز برگزار شود.

دکتر حسینی، با بیان اینکه مهلت دفاع رساله دکتری تا پایان مهر ماه تمدید شده است، در پاسخ به گلایه دانشجویان مبنی بر درخواست حذف ترم به دلیل عدم تصویب پروپوزال افزود: رسیدگی به پروپوزال‌ها سامانه‌ای شده است. دانشجو می‌تواند درخواست خود را از طریق سامانه ارائه دهد و ما به واحدها تأکید کرده‌ایم تا پروپوزال‌ها را مورد رسیدگی قرار دهند و تمامی این درخواست‌ها در سامانه ثبت می‌شود و قابلیت پیگیری دارند. اما اگر درخواستی به‌طور مثال در بهمن ماه ثبت سامانه شد و تاکنون گروه پاسخی نداده باشد، این موضوع قابل رسیدگی است.

وی درباره درس تربیت بدنی عمومی و ارائه این درس در شرایط کنونی گفت: تربیت بدنی، یک درس عملی است و همزمان که درس‌های عملی ارائه می‌شود، این درس هم باید ارائه شود. درس تربیت بدنی عمومی برای مقطع کارشناسی است و اینکه به دلیل آن دانشجویان باید تابستان در دانشگاه حضور پیدا کنند و متحمل هزینه شوند و مشکلاتی را ایجاد می‌کرد، از طرف دیگر تعدادی از دانشجویان، این ترم باید فارغ‌التحصیل شوند. در مجموع با مذاکراتی که با دانشکده تربیت بدنی دانشگاه صورت گرفت قرار بر این شد تا برنامه آموزشی درس‌های تربیت بدنی ۱ و ۲ متناسب با شرایط فعلی و به‌صورت مجازی ارائه شود. بنابراین آن دسته از دانشجویان کارشناسی که در این نیم‌سال فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند این درس را به شکل مجازی اخذ کنند و اگر دانشجویی نخواهد این درس را به این گونه بگذراند، می‌تواند آن را حذف و به ترم‌های بعدی موکول کند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران، در ادامه این نشست مجازی و در پاسخ به این پرسش که آیا نحوه آموزش استادان در سامانه مجازی ارزیابی می‌شود و یا خیر، تصریح کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده نحوه و سوالات ارزیابی تا حدودی نسبت به نیم‌سال‌های گذشته متفاوت شده است. در حال اصلاح بخشی از سوالات قید شده در ارزیابی هستیم و زمان آن هم تمدید می‌شود. ارزیابی نحوه عملکرد آموزشی استادان در برگزاری کلاس‌های مجازی به‌طور حتم انجام می‌شود.

دکتر حسینی، در پاسخ به دانشجوی دیگری درباره نحوه دفاع از پایان‌نامه‌ها نیز گفت: «هم‌اکنون دفاع پایان‌نامه‌ها به‌صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد و اگر دانشگاه زمانی را برای دفاع حضوری اعلام کند و چنین شرایطی فراهم شود، دفاع حضوری نیز خواهیم داشت. البته شرایط دفاع حضوری همانند گذشته نیست و فقط با حضور دانشجو و هیأت داوران جلسه برگزار خواهد شد. تأخیری را نباید در دفاع دانشجو شاهد باشیم و اگر مورد خاصی بود باید به معاونت آموزشی منعکس شود.

وی با بیان اینکه درس‌های جبرانی باید از مقطع کارشناسی اخذ شوند، اظهار کرد: برای اخذ درس‌های جبرانی دانشجو با شرکت در مقطع کارشناسی نباید هزینه بپردازد. اما واحدهای خاصی هستند که به دلیل ملاحظاتی کلاس‌های جداگانه برگزار می‌کنند، مانند دانشکده مطالعات جهان که کلاس‌هایی با زبان تخصصی برگزار می‌کند و در این شرایط دانشجویان را نمی‌توان به کلاس‌های کارشناسی ارجاع داد. در چنین حالتی امکان اخذ شهریه از درس‌های جبرانی وجود دارد، بنابراین در مجموع دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد برای اخذ دروس جبرانی نباید شهریه بپردازند. البته اگر دانشجویی برای اخذ درس‌های جبرانی شهریه پرداخت کرده، قابلیت پیگیری دارد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران، دانشجویانی که به اینترنت دسترسی نداشته‌اند را جزو موارد خاص برشمرد و افزود: این دانشجویان باید دلیل خود را به واحد مربوط اعلام کنند و قطعاً مورد عنایت کمیسیون ذیربط قرار خواهد گرفت. همچنین در مورد امکان حذف درس‌های عملی باید گفت، دانشجو می‌تواند سه درس خود را حذف کند و محدودیتی برای آن گذاشته نشده است. ممکن است برخی از واحدها ملاحظاتی در ارائه درس حذف شده در ترم بعد داشته باشند که دانشجو باید آن را با شرایط خود تطبیق دهد، اما با توجه به بخشنامه‌های دانشگاه محدودیتی برای حذف درس وجود ندارد و دانشجو می‌تواند سه درس را حذف کند، هر چند که آن درس عملی باشد.

دکتر حسینی، در پاسخ به درخواست دانشجویی مبنی بر حذف مشروطی در ترم جاری عنوان کرد: مشروطی را نمی‌توان حذف کرد، در شرایط عادی دانشجوی مشروطی برای نیم‌سال بعد فقط ۱۴ واحد می‌تواند اخذ کند، منتهی بنا بر تصمیم شورای آموزشی، دانشگاه تسهیلی در این ارتباط قائل شده، بر این اساس دانشجویانی که معدل کل آنان بالای ۱۲ باشد، می‌توانند در ترم بعد تا سقف ۲۰ واحد درس را اخذ کنند.

راهکار دانشگاه برای ادامه تحصیل دانشجویان خارجی در شرایط کرونایی

وی با بیان اینکه برای دانشجویان خارجی دانشگاه تصمیماتی را اتخاذ خواهد کرد، گفت: برای کلیه دانشجویان خارجی که در خارج از کشور هستند و در حال حاضر امکان برگشت آنها فراهم نیست، آزمون به‌صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و اگر خواستند حذف ترم کنند، بدون احتساب ترم این دانشجویان حذف خواهد شد. دانشجویانی خارجی هم که مقیم داخل کشور هستند، تابع مقررات دیگر دانشجویان شاغل به تحصیل خواهند بود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران، در پاسخ به درخواست دانشجویی مبنی بر بی‌اثر کردن نمره تصریح کرد: بحث بی‌اثر کردن نمره در آئین‌نامه آموزشی قبلی وزارت علوم، عنوان شده بود. در حال حاضر این مقررات از طرف وزارت علوم در آئین‌نامه‌های آموزشی حذف شده است بنابراین امکان بی‌اثر کردن نمره وجود ندارد.

دکتر حسینی در مورد ارائه کیفی دروس به صورت مجازی با اظهار اینکه دانشگاه ادعا ندارد که با توجه به شرایط کنونی توانسته کیفیت صددرصدی را ارائه دهد، افزود: ما به‌عنوان معلمان دانشگاه وقتی بحث آموزش الکترونیکی را مطرح می‌کنیم، اولین نکته این است که این نوع آموزش بسیار سخت‌تر از آموزش حضوری است و با توجه به ملاحظاتی که در بحث آموزش‌های الکترونیکی است، یک استاد باید بیش از گذشته وقت بگذارد و شرایط و امکانات را فراهم آورد. همه دنیا از جمله دانشگاه‌ها مواجه با پدیده جدیدی شده‌اند و در چنین شرایطی به‌طور قطع رضایت حداکثری وجود نخواهد شد، امیدواریم با تلاش‌ها و تمهیداتی که صورت می‌گیرد مشکلات را به کمترین میزان برسانیم.

آیا امکان افزودن یک ترم به سنوات همه دانشجویان وجود دارد؟

وی در ادامه و در پاسخ به درخواستی مبنی بر افزودن یک ترم به سنوات همه دانشجویان خاطرنشان کرد: اگر شرایط دانشگاه به گونه‌ای رقم می‌خورد که ما می‌توانستیم این کار را انجام دهیم، می‌توانست مورد اقدام قرار گیرد، اما واقعیت بر این است که دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور، که ظرفیتی برای پذیرش دانشجوی آن تعریف شده و شرایط خاص خود را دارد. در سال حدود ۱۲ هزار دانشجو پذیرش داریم که این روند یک ورودی و خروجی دارد، در نیم سال دوم باید حدود ۷ تا ۸ هزار دانشجو فارغ‌التحصیل شوند تا در مهر ماه بتوانیم میزبان دانشجویان جدیدالورود باشیم، باید همه زیرساخت‌های دانشگاه در این خصوص در نظر گرفته شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران، افزود: این موضوع چند جانبه‌ای است که تمامی ابعاد آن باید در نظر گرفته شود، به همین دلیل چنین شرایطی برای دانشگاه فراهم نمی‌شود که به سنوات دانشجویان یک ترم اضافه کند. اما شاید بتوان فقط درصدی از این دانشجویان را که متأثر از شرایط موجود شده‌اند را کمک کرد تا یک نیم‌سال برای آنها اضافه شود، البته افزایش سنوات در بحث نظام وظیفه هم تأثیرگذار خواهد بود.

امکان ارائه پروپوزال دکتری به‌صورت مجازی

به گفته دکتر حسینی، پروپوزال دکتری به‌صورت مجازی نیز می‌تواند ارائه شود و دانشجو باید بر اساس مقررات مربوط، پروپوزال خود را به تصویب گروه مربوط برساند.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دانشجویی مبنی بر نحوه ارزیابی استادانی که تدریس نکرده‌اند و فقط جزوه ارائه داده‌اند، گفت: این موارد باید در ارزیابی دانشجو لحاظ شود، دانشگاه هم ساز و کارهای رسیدگی خاص خود را دارد. ارزیابی در جاهای متعددی مورد محاسبه قرار می‌گیرد و البته نخستین آن در بحث ترفیع سالیانه یک عضو هیأت علمی است و در بحث ارتقا هم همین‌گونه عمل خواهد شد، البته دانشگاه هم در این زمینه با مقررات نظارتی پیگیری‌های لازم را خواهد کرد.

در بخش دیگر این نشست، دکتر سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، در پاسخ به سوال دانشجویان درباره زمان و شرایط بازگشایی خوابگاه‌ها گفت: همانگونه که دانشجویان اطلاع دارند، تعطیلی خوابگاه‌ها و عدم حضور دانشجویان در دانشگاه به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت گرفته است. به‌عنوان معلمان و مسئولان دانشگاه قطعاً تمایلی برای تعطیلی دانشگاه نداریم، اما تا زمانی که اجازه داده نشود ما نمی‌توانیم خوابگاه‌ها را بازگشایی کنیم.

وی افزود: تاکنون مجوز حضور در دانشگاه برای دانشجویان دکتری که برای انجام فعالیت‌های خود نیاز به آزمایشگاه، کارگاه و یا مزرعه دارند، صادر و فراخوان‌های آن نیز از طریق سامانه گلستان ابلاغ شده است. این دانشجویان متقاضی که کلاس‌های خود را به پایان رسانده و پایان‌نامه آنها نیز مشخص شده است، می‌توانند برای استفاده از این شرایط درخواست خود را ارائه دهند و فقط دانشگاه مجوز در اختیار گذاشتن خوابگاه برای این گروه از دانشجویان را دارد و برای حضور دیگر دانشجویان در خوابگاه‌ها دانشگاه، در حال حاضر مجوزی وجود ندارد.

دکتر حبیبا، درباره سوالات مطرح شده در زمینه شهریه خوابگاه‌ها گفت: از تاریخی که دانشجویان خوابگاه را تخلیه کرده‌اند، بستانکار دانشگاه هستند و این شهریه محفوظ خواهد بود و زمانی که دانشگاه باز شد این مبلغ محاسبه و در صورت نیاز مابقی آن از دانشجو اخذ می‌شود.


در ادامه این نشست، دکتر علی مقاری، معاون طرح و برنامه دانشگاه تهران، در زمینه تأمین اعتبار و اقدامات صورت گرفته حوزه این معاونت با توجه به شرایط و بحران کنونی گفت: از همان روزهای نخستین که بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرد دانشگاه تهران، برای مقابله با این بیماری و کنترل وضعیت و شرایط پیش آمده ستادی را تشکیل داد. این ستاد در اسفند ماه سال گذشته چندین جلسه برگزار کرد و بحث‌های حفاظتی و بهداشتی در این جلسه‌ها بررسی و بر اساس آن اعتبارات مورد نیاز تأمین شد.

دکتر مقاری، در ادامه عنوان کرد: در این شرایط با توجه به اینکه دانشجویان در دانشگاه حضور فیزیکی نداشتند و از طرف دیگر کارکنان و استادان به‌صورت الکترونیکی مسائل خود را پیگیری می‌کردند، فضای دانشگاه به لحاظ مشکلاتی که ویروس کرونا ایجاد کرده بود تا حدودی در امنیت قرار گرفت. اما دانشگاه تهران، تلاش و کمک کرد تا در بخش‌های فعال دانشگاه نیز مسائل بهداشتی به طور حداکثری رعایت شود. در حال حاضر امکان حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه و خوابگاه فراهم نیست و اگر زمانی الزامی بر حضور آنان و به‌ویژه دانشجویان شهرستانی در دانشگاه بود، به طور حتم باید تدبیرهای لازم به خصوص در بحث خوابگاه‌ها در نظر گرفته شود.

در ابتدای این نشست، دکتر سید امید فاطمی، رئیس مرکز یادگیری الکترونی دانشگاه تهران، به تبیین مطالبی درباره یادگیری الکترونیکی، یادگیری آینده و روش‌های نوین در یاددهی و یادگیری پرداخت.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود گزارشی از اقدامات مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران، ارائه کرد و طراحی و راه‌اندازی سامانه e-learn برقراری تعرفه رایگان اینترنت برای اتصال به سامانه، تهیه راهنماها، ایجاد کلاس تستی زنده، اقدامات پشتیبانی و اعطای وام برای تهیه دستگاه را از کارها و فعالیت‌های این مرکز برشمرد.

دکتر فاطمی، تصریح کرد: حدود ۴ هزار کلاس زنده در طول هفته برگزار می‌شود و این آمار فقط مربوط به سامانه e-learn است. یادگیری در آینده، یادگیری محتوا محور، فعالیت محور، دانشجو محور و شبکه محور خواهد بود که این چهار گزینه در بحث یادگیری الکترونیکی بسیار تأثیرگذار هستند.

در این نشست همچنین موضوعاتی چون کارآموزی دانشجویان در تابستان، نحوه برگزاری آزمون‌ها با در نظر گرفتن وضعیت متفاوت شیوع بیماری کرونا در استان‌ها، وضعیت دانشجویان پردیس بین‌المللی کیش، امکان برگزاری آزمون شفاهی به‌صورت مجازی، مشکلات تعیین وقت جلسه دفاع، نحوه و زمان استفاده از خوابگاه‌ها، توجه به کیفیت آموزش مجازی و نحوه ارائه درس‌ها، درخواست ارزیابی عملکرد استادان در زمینه آموزش مجازی، درخواست تصریح در تدوین ابلاغیه‌ها و آئین‌نامه‌های آموزشی، رسیدگی به سیستم سرمایشی و وضعیت خوابگاه‌های کاسپین، نحوه ارائه پروپوزال و مشکلات نظام وظیفه به دلیل طولانی شدن زمان فارغ‌التحصیلی، نحوه برگزاری آزمون‌های بین‌المللی بعد از بازگشایی دانشگاه و سوالات دیگری نیز مطرح و از سوی مسئولان دانشگاه، به آنها پاسخ داده شد.

گفتنی است این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید، بنا به درخواست اولیه دانشجویان و تأکید هیأت رئیسه دانشگاه مبنی بر پاسخگویی مستقیم به درخواست‌ها و سوالات دانشجویان دانشگاه، برنامه‌ریزی و انجام شد. در ضمن فیلم این نشست نیز به زودی از طریق سایت بیان به نشانی bayan.ut.ac.ir در دسترس خواهد بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار