کد خبر: ۵۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
رئیس جمهور گفت: قدس فراموش نخواهد شد و در اشغال ستمگران باقی نخواهد ماند و سرزمین فلسطین آزاد خواهد شد و ما این ظلم و ستم و تجاوز را نمی‌پذیریم.

به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در جلسه دولت طی سخنانی درباره روز قدس اظهار داشت: این باور ماست که حق در برابر باطل پیروز خواهد شد، درست است که فشارهای زیادی بر مردم فلسطین وارد می‌شود و آمریکا هر روز توطئه جدیدی طراحی می‌کند ولی پیروزی نهایی فراخواهد رسید و ما این روز مهم را گرامی می‌داریم. قدس فراموش نخواهد شد و در اشغال ستمگران باقی نخواهد ماند و سرزمین فلسطین آزاد خواهد شد و ما این ظلم و ستم و تجاوز را نمی‌پذیریم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: یکی از ستون‌های اساسی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران این است که در برابر ستمگران بایستیم و به حمایت مظلومان به پا خیزیم. مردم فلسطین بیش از 70 سال است که از خانه و کاشانه خود آواره شدند و خانه‌های آنها غصب شده است. هر روز بر آنها توسط ستمگران ستم روا داشته می‌شود و همیشه قدرت‌های استکباری جهانی به ویژه در رأس آن آمریکا حامی ظالمین، صهیونیست‌ها، نژادپرستی، آپارتاید بودند و برعلیه مظلومین تلاش کردند اما این باور ما است که حق در برابر باطل  پیروز خواهد شد.

رئیس‌جمهور گفت: در کشورما در مناطق سفید مردم به نماز جمعه می‌روند و ندای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان می رسانند. آنهایی هم که در مناطق غیرسفید هستند از طریق فضای مجازی ویا فضای حقیقی در چارچوبی که امکان‌پذیر است، اما ما آن هدف اصلی را در هیچ شرایطی از یاد نمی‌بریم.

وی افزود: ما در امر مبارزه با کرونا پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم و سه ماهه و چند روزِ نفس‌گیری برای کادر درمان و خانواده‌هایی که عزیزان‌شان در بیمارستان بودند و  هم‌چنین برای کسانی که عزیزان خود را از دست دادند و نتوانستند حتی مجلس ترحیمی برای آنان برگزار کنند و ما به آنها تسلیت گفته و می‌گوییم که در غم آنها شریک هستیم.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: در این سه ماه، قدم به قدم در حال پیشرفت بودیم و عقب نشینی نداشتیم و در جمع پیشرفت خوبی در برابر این ویروس خطرناک داشتیم و تقریبا به مرز مهار رسیدیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار