کد خبر: ۵۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان‌ خبر داد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان‌، با اشاره به افزایش اشتغال متقاضیان در سال ۹۸ گفت: طی سال گذشته دو هزار و ۶۵۹ اشتغال‌ یافته توسط مراکز کاریابی استان به کار گمارده شدند.

آرانیوز-سمنان-اسماعیل غنیان ضمن بیان اینکه در سال ۹۸ دو هزار و ۶۵۹ نفر توسط کاریابی‌های فعال در سطح استان سمنان به کار گمارده شدند، بیان کرد: از این تعداد یک هزار و ۸۰۰ نفر مرد و مابقی زن هستند همچنین از این افراد یک هزار و ۴۶۲ نفر بدون مهارت بودند.

وی با اشاره به اهمیت مهارت افزایی در احتمال اشتغال افراد، بیان کرد: در سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی جویای کار دارای مهارت به بازار کار استان سمنان جذب شدند.

ضرورت ارتقای مهارت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: یک هزار و ۶۰۵ نفر از افرادی که سال قبل توسط کاریابی‌ها به کار گماشته شدند، دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم و یک هزار و ۵۴ نفر دارای مدرک فوق‌دیپلم و بالاتر بودند.

غنیان با بیان اینکه ۱۶ مرکز کاریابی غیردولتی در استان سمنان فعالیت دارند، بیان کرد: متقاضیان کار می‌توانند با مراجعه به این دفاتر و همچنین ارتقای مهارت‌های خود، شانس کاریابی خود را بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه رفع معضل بیکاری به رفع معضلات دیگر اجتماعی نیز منجر می‌شود، بیان کرد: بیکاری ریشه بسیاری از مسائل مانند اعتیاد و به تبع آن طلاق و… است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار