کد خبر: ۵۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
مدیر گروه جمعیت، خانواده و بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد
مدیر گروه جمعیت، خانواده و بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاخص کلی باروری در استان خراسان رضوی را ۲.۱ عنوان کرد که بالاتر از میانگین کشوری است.

آرانیوز-مشهد-محمد احمدیان با بیان اینکه شاخص باروری کلی تعداد فرزندانی است که یک مادر در طول دوران باروری به دنیا می‌آورد، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان‌های سرخس، تربت جام، تایباد و خواف در خراسان رضوی بالاترین نرخ باروری کلی را دارند.

مدیر گروه جمعیت، خانواده و بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌ها بیشترین شاخص باروری طبق آخرین آمارها متعلق به شهرستان تایباد به میزان ۳.۴ است و کمترین شاخص نرخ باروری کلی در خراسان رضوی به شهرستان درگز با ۱.۷ تعلق دارد.

وی با اشاره به اینکه نرخ باروری کلی در شهر مشهد ۱.۹ است، ادامه داد: در پی ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳، سیاست‌های جمعیتی وزارت بهداشت منطبق با این سیاست‌ها، بازنگری و به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.

احمدیان گفت: بدین منظور اجرایی سازی این سیاست‌ها از جمله ارتقا نرخ باروری کلی و پویایی و بالندگی جمعیت از اولویت‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت.

مدیر گروه جمعیت، خانواده و بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ترویج ازدواج سالم، آموزش‌های هنگام ازدواج، آموزش و مشاوره فرزندآوری، حل مشکل ناباروری، پیشگیری از ناباروری و ترویج زایمان طبیعی را از جمله برنامه‌های در حال اجرای دانشگاه در این زمینه دانست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار