کد خبر: ۵۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تاکید کرد
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم تلاش برای استفاده از فرصت‌های اقتصاد دریایی، گفت:‌ بروکراسی داخل استان‌ها باید کاهش یابد.

آرانیوز-بوشهر-سورنا ستاری در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان بوشهر اظهار داشت: توسعه بسیار خوبی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است و ایران از بهترین کشورهای منطقه در زمینه آی‌تی و بیوتکنولوژی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به تولید ۲۴ داروی بیوتکنولوژی در کشور، تصریح کرد: کشور ترکیه به عنوان رقیب دیرینه کشور ما حتی یک نمونه از آن نیز تولید نمی‌کند.

وی با ارزش ارزش سهام شرکت‌های دانش بنیان در بورس را ۱۴۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان توسط پنج هزار شرکت دانش‌بنیان تولید شد.

ستاری با بیان اینکه در زمینه پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان دستمان باز است ادامه داد: موانع فراروی دانشجویان باید برطرف شود و لازمه تحقق این مهم است که باید همه بخواهند.

وی با اشاره به اینکه توسعه باید درون‌زا باشد و نباید نگاه به بیرون داشته باشند، تصریح کرد: بروکراسی داخل استان‌ها باید کاهش یابد چراکه تمام نظام تصمیم گیری این بروکراسی را دارد که این خود مبارزه‎ای بین اقتصاد نفتی و دانش بنیان است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر لزوم نهادینه‌شدن روند صدور شتابان مجوزها در جریان کرونا تاکید و خاطرنشان کرد: این رویکرد باید ادامه یابد تا باعث توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر شود.

وی به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان بوشهر در عرصه دریایی اشاره کرد و افزود: در حوزه دریا و اقتصاد دریا کم کار شده است و باید از این ظرفیت‌ها بیش از پیش استفاده شود.

ستاری خواستار توجه به پارک علم و فناوری استان بوشهر شد و گفت: این پارک باید تا آخر سال کامل و زیرساخت و امکانات مورد نیاز شهرستان‌‏های استان بوشهر در زمینه فعالیت شرکت‎های دانش بنیان فراهم شود.

وی بیان کرد: شرکت‎های دانش بنیان در عرصه مقابله با کرونا توانمندی خود را نشان دادند و در حال حاضر هشت شرکت دانش‌بنیان در کشور، دستگاه تولید ماسک می‌سازد که ظرفیت بسیار خوبی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار