کد خبر: ۵۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: با کمک صاحب یک واحد تولید مواد غذایی با اهدای ۵۰۰ میلیون ریال کمک خیرخواهانه هفت زندانی زن جرایم مالی آزاد می‌شوند.

آرانیوز-قزوین-در خصوص رسیدگی به امور زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: توجه به امور زنان سرپرست خانوار بویژه معیشت، اشتغال آنها باید در اولویت نهادهای متولی باشد تا بتوانیم در این عرصه اقدامات مؤثری برای ساماندهی امور این گروه انجام دهیم.

وی بیان کرد: مشارکت خیرین در امور نیازمندان بویژه معیشت زنان سرپرست خانوار از کارهایی است که در دستور کار امور بانوان استانداری قرار دارد.

ربیعی اظهار داشت: در کنار همه مشکلات شاهد زندانی شدن زنانی هستیم که به دلیل جرایم غیر عمد در حبس هستند که به دلیل نداشتن توان مالی لازم باید دوران محکومیت خود را طی کنند و این موضوع چالش‌هایی را برای خانواده و فرزندان آنها ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: در این راستا نیازمند مشارکت خیرین برای تأمین بدهی‌های این بانوان در بند هستیم که خوشبختانه با کمک یکی از خیرین عرصه تولید زمینه آزادی چند نفر مهیا شده است.

آزادی هفت زندانی زن با همکاری یک واحد تولیدی

وی در ادامه از مشارکت صنعتگران در کمک به زنان زندانی هم خبر داد و گفت: مدیرعامل یک کارخانه تولید بیسکوئیت در قزوین با اهدای ۵۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان اقدام کرده است.

ربیعی تصریح کرد: با کمک این خیر صنعتگر قرار است تا پایان ماه مبارک رمضان هفت زن سرپرست خانوار که به دلیل جرایم مالی در حبس هستند آزاد شوند و به آغوش خانواده بازگردند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اظهار داشت: امیدواریم با این اقدام نیکوکارانه سایر بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی فعال در استان هم برای مشارکت و سهیم شدن در کارهای خداپسندانه پیشگام شوند.

ربیعی افزود: زنان زندانی دارای جرایم مالی غیر عمد هستند و با هماهنگی و همکاری دفتر امور بانوان استانداری قزوین، کمک این واحد تولیدی مقدمات لازم با کمک اداره کل زندان مرکزی برای آزادی این افراد مهیا شده است.

وی اظهار داشت: حضور یک مادر در خانه نه تنها کانون خانواده را گرم می‌کند، بلکه با ایجاد پیوندهای عاطفی بین اعضا می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی فرزندان جلوگیری کند که در این راستا حمایت از زنان سرپرست خانوار موضوع بسیار مهمی است که همواره در سیاست‌های کلان، به خصوص کاهش جمعیت کیفری همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار داشته و باید همچنان مورد توجه مسؤولان حوزه اجتماعی و قضائی قرار گیرد.

تسریع در راه اندازی بازارچه دائمی ضروری است

ربیعی تصریح کرد: یکی از کارهایی که می‌تواند به اشتغال و درآمد زایی زنان سرپرست خانوار کمک کند راه اندازی بازارچه‌های دائمی در محلات مختلف شهری است تا ضمن عرضه صنایع دستی و محصولات تولیدی این گروه بتوان به فروش این کالاها هم کمک کرد.

وی گفت: احداث بازارچه دائمی برای عرضه صنایع دستی و تولیدات زنان سرپرست خانوار از مطالبات اصلی این گروه است و باید با رفع موانع برای تسریع در این کار اقدام کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین یادآور شد: اختصاص فضای دائمی برای احداث بازارچه یکی از اولویت‌های اساسی استان بر اساس سند ارتقای وضعیت زنان و تاکید استاندار است که باید هرچه سریع‌تر محقق شود.

وی اضافه کرد: زنان کارآفرین در حوزه مشاغل خرد و خانگی با حضور در این بازارچه می‌توانند علاوه بر فروش محصولات صنایع دستی فرصتی برای بازاریابی کالاهای خود نیز فراهم کنند.

ربیعی اظهار داشت: مقرر شده بود شهرداری فضایی را برای احداث این بازارچه اختصاص دهد که این شرایط مهیا نشده لذا از اداره راه و شهرسازی انتظار داریم برای تأمین این زمین مساعدت لازم را انجام دهد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: استفاده از فضای بازارچه‌های موجود در شهر قزوین از جمله مهدیه، شهید مطهری و مینودر برای احداث بازارچه‌های دائمی از دیگر موضوعاتی است که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار