کد خبر: ۵۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس یازدهم؛
منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس یازدهم گفت: برای رفع مشکلات مردم آبیک وجلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی توقف فعالیت معادن، توسعه فضای سبز در شمال شهر در اولویت قرار می‌گیرد.

آرانیوز-آبیک-لطف الله سیاهکلی  مظلومیت مردم آبیک در سال‌های گذشته موجب شده است که باید همت خود را برای رفع مشکلات این مردم نجیب بیش از گذشته به کار گیریم.

سیاهکلی تصریح کرد: مردم شهرستان آبیک سالهاست از آلودگی ناشی از فعالیت کارخانه سیمان و نیروگاه در رنج مضاعف هستند و با گردو غبار خطرناکی دست و پنجه نرم می‌کنند و سلامت خانواده‌ها و فرزندانشان به خطر افتاده و کمتر کسی به آن توجه دارد.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک یادآور شد: در جلسه‌ای با حضور معاونان اقتصادی و عمرانی به صورت مشروح مشکلات زیست محیطی این شهرستان را بررسی کردیم و مقرر شد در پیغمبر کوه و معادن شمال شهر آبیک دیگر توسعه معدنی صورت نگیرد و معادنی که در حال حاضر فعال هستند تا پایان زمان قرارداد فعلی ادامه فعالیت دهند و در صورت اتمام زمان قرارداد از تمدید آن جلوگیری شده و توسعه معدنی متوقف و یا محدود شود.

سیاهکلی اضافه کرد: همچنین در شمال آبیک که قرار شده بود شهرک پوشاک احداث شود چون این کار می‌توانست مشکلات دیگری برای مردم ایجاد کند تصمیم گرفتیم به جای آن یک مرکز پژوهشگاهی دانشگاهی در قالب یک مجموعه بزرگ فضای سبز و پارک اجرا شود تا بتواند به سالم سازی هوای شهر هم کمک کند و مورد استفاده ساکنان هم قرار گیرد.

وی گفت: توسعه ساختمانی و صنعتی در آبیک منطقی نیست و باید به سلامت مردم اهمیت دهیم تا این مردم فهیم و مظلوم بیش از این با تصمیمات اشتباه ما دچار آسیب نشوند و سلامتشان به مخاطره نیفتد.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس یازدهم اظهار داشت: خود را در برابر موکلین خود مسئول می دانم و آنچه در دوران انتخابات وعده داده ایم با جدیت عملی خواهیم کرد تا ساکنان شهر آبیک از این پس زندگی بهتری داشته باشند و سلامت خود را در مسیر توسعه صنعتی در خطر نبینند.

سیاهکلی یادآور شد: شهرستان آبیک ظرفیت‌های خوبی در میراث فرهنگی و گردشگری دارد و اگر بتوانیم آنها را شکوفا کنیم گام مهمی در مسیر شکوفایی اقتصادی، اجتماعی و سلامت مردم برداشته ایم.

وی گفت: امیدواریم با اقداماتی که پیش بینی کرده ایم ضمن تأمین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در آینده نزدیک مردم شهرستان آبیک بتوانند آسمان آبی را بار دیگر در شهر خود نظاره گر باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار