کد خبر: ۵۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
روابط‌عمومی‌ها همواره پیشانی هر سازمان هستند و عملکرد آنها نماد بارز عملکرد مدیران سازمانی است ولی سختی‌های این پیشه بیانگر این مهم است که روابط عمومی یک شوق اداری است نه یک شغل اداری.

به گزارش آرانیوز، «علی صالحی» مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که نقش و تعریف‌های مختلفی از نظر آکادمیک برای روابط عمومی وجود دارد، اظهار می‌کند: با این وجود، روابط‌عمومی‌ها را در عمل باید از نظر میزان پاسخگویی به رسانه‌ها به خصوص از طریق عملکرد مدیر روابط عمومی آن سازمان سنجید.

وی با تاکید بر این که مدیران روابط عمومی نماد و در برگیرنده شخصیت سازمان‌هایشان هستند، می‌گوید: نمی‌توانیم مدیر روابط عمومی را از مدیر یک سازمان جدا کنیم لذا اگر مدیر سازمانی انتقاد ناپذیر بوده و ارتباط مناسبی با رسانه‌ها ندارد، از روابط عمومی وی نیز انتظار رفتار مشابهی می‌رود. البته بعضاً روابط عمومی‌ها تحت فشارهای درون سازمانی هستند و گاهاً به پاسخگو نبودن مکلف می‌شوند لذا روابط عمومی‌ها نماد کل سیستم به شمار می‌روند.

این مسئول با بیان این که ارزیابی و انتصاب مدیران روابط عمومی‌ها در هیات رییسه شورای هماهنگی به ریاست استاندار انجام می‌شود، می‌گوید: با این احتساب، انتخاب روابط عمومی‌ها برای هر سازمان با معیارهایی مانند پوشش، میزان آگاهی و شناخت خبرنگاری و روابط عمومی و اطلاعات و پاسخگویی انتخاب می‌شوند.

وی با بیان این که استان یزد از جامعه‌ی روابط عمومی پویایی برخوردار است، تصریح می‌کند: در  20 ماه گذشته مسئولیت خود را در راستای ایجاد شرایطی ثابت و پایدار در استان محقق کرده‌ایم به طوری که انتصاب مدیران با نظر هیات رییسه روابط عمومی‌های استان انجام می‌شود و تاکنون نیز 24 مورد انتصاب کارشناسی شده انجام و از انتصاب و انتخاب روابط عمومی‌ها براساس نظر  خودسرانه‌ی مدیران جلوگیری شده است.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان یزد، روابط عمومی را یکی از مشاغل پرمسئولیت می‌خواند و می‌گوید: این پست با مسئولیت‌های سنگین، مزیت‌های خاصی نسبت به سایر پست‌های سازمانی ندارد، ضمن این که بیشترین اقدامات و فشارهای روحی و روانی را متحمل می‌شود و فعالان در این حوزه باز هم عاشقانه به این پیشه پرمشغله ادامه می‌دهند.

کسب جایگاه برتر روابط عمومی اورژانس یزد در کشور

«سید حسین طباطبایی ندوشن» مسئول روابط عمومی سازمان اورژانس استان یزد هم در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به این که روابط عمومی‌ها کمتر مورد دید و توجه هستند، خاطرنشان می‌کند: روابط عمومی اورژانس بودن جدای از فعالیت روابط عمومی‌های دیگر، شرایطی دشوارتری دارد چرا که همواره باید هر ساعت و هر روز، گوش به زنگ بوده و در اطلاع رسانی و انتشار اخبار درست، سریع و دقیق کوشید و از هر نوع شایعه پراکنی جلوگیری کرد.

وی به نقش روابط عمومی اورژانس در آموزش جامعه نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: ما باید در خبرهایمان آموزش و هشدار نیز بدهیم و و به‌گونه‌ای اطلاع‌رسانی کنیم که علاوه بر هشدار و آموزش، مباحث انگیزشی و نشاط اجتماعی هم تقویت شود و زحمات نیروهای درون سازمان نیز در این اخبار اجحاف نشود.

مسئول روابط عمومی اورژانس استان از تقدیر و کسب جایگاه برتر روابط عمومی‌ اورژانس یزد در کشور نیز خبر می‌دهد و می‌گوید: این جایگاه به واسطه اشاعه اخبار و اطلاعات درست و دقیق و به موقع کسب شد.

دشواری‌های عملکرد روابط عمومی‌ها در دوران کمبود اعتبارات

«محمدرضا عابدی» مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که روابط عمومی یک شوق اداری است نه شغل اداری، خاطرنشان می‌کند: برای فعالیت در این زمینه باید علاقمند به حیطه اطلاع رسانی بود تا موفق شد لذا هر سازمانی اتکای خاصی به روابط عمومی دارد و هر سازمانی به پشتوانه عملکرد روابط عمومی میتواند در عرصه‌های مختلف موفق باشد.

وی با اشاره به ضرورت دربردارندگی عناصر اطلاعات و ارتباطات به عنوان رموز موفقیت روابط عمومی‌ها، تصریح می‌کند: متاسفانه روابط عمومی در سال‌های اخیر فعالیت سنگین‌تری دارد، در حالی که با کاهش اعتبارات نیروی متخصص روبرو است لذا مسئولیت سنگین اطلاع رسانی در کمبود اعتبارات بر عهده این افراد است.

عابدی به نقش سازنده روابط عمومی در ارابتطات درونی و برون سازمانی اشاره و خاطرنشان می‌کند: با این وجود، نقش بعد اصلی درون سازمانی کمرنگ شده و کمتر این مهم به چشم می‌آید در حالی که  روابط عمومی کارامد باید بتواند داخل سازمان وحدت، انگیزه و نشاط و اعتماد ایجاد کند.

وی به اهمیت نقش رسانه ها به عنوان بازوهای کمکی و یاری گر روابط عمومی‌ها اشاره می‌کند و خواستار تعامل هر چه بیشتر در این زمینه می‌شود.

جایگاه روابط عمومی متاثر از نگاه مدیر هر سازمان

 

«مجید عربی» مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در بهبود عملکرد و افزایش تعامل درونی و بیرونی ارگان‌ها، اظهار می‌کند: انعکاس عملکرد دستگاه‌ها به خصوص مقابله با شایعات و هجمه‌ای از اخبار ناصحیح نیازمند مدیریت روابط عمومی است و در حالی که روابط عمومی‌ها در تمام بخش‌ها، همه معاونت‌ها را همدل می‌کنند اما کمتر در قاب عملکرد سازمان‌ها دیده می‌شوند.

 

این مسئول با اشاره به نقش دیدگاه مدیران هر سازمان در توجه به روابط عمومی‌ها، خاطرنشان می‌کند: مدیران امتیاز و توجه هر روابط عمومی به میزان و نوع نگاه مدیر یک سازمان بستگی دارد که خوشبختانه مدیر کل سازمان میراث فرهنگی با توجه به سبقه خود در حوزه روابط عمومی، به خوبی مسئولیت سنگین روابط عموی واقف است و در مدیریت امور، مشاور و راهنمای خوبی برای ماست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار