کد خبر: ۵۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
وضعیت کرونایی استان؛
استاندار خوزستان گفت: هم اینک روزانه یک هزار و ۲۰۰ تست بیماری کرونا در استان انجام می‌شود که به زودی این تعداد به یک هزار و ۷۰۰ تست می‌رسد.

آرانیوز- اهواز-غلامرضا شریعتی در گفتگوی زنده و مستقیم با مردم استان اظهار کرد: با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان، عصر جمعه جلسه چهار ساعته شورای تأمین و ستاد مقابله با کرونای استان خوزستان برگزار شد و دانشگاه علوم پزشکی نیز پیشنهاداتی را برای بهبود شرایط در استان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری برای ادامه تعطیلی اصناف و ادارات در استان بسیار سخت است چرا که تبعات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در پی خواهد داشت، افزود: چرخیدن چرخه اقتصادی مردم برای ما حائز اهمیت است و در تلاش هستیم که تعطیلی‌ها در استان به حداقل برسد اما سلامت جامعه اصلی ترین اولویت ما در تصمیم گیری است.

استاندار خوزستان با اشاره به افزایش شیوع بیماری کرونا در استان خوزستان، بیان کرد: اگرچه عمده بیماران کرونایی ما در استان، بیماران سرپایی هستند و همچنین تلاش ما برای بیماریابی افزایش پیدا کرده است اما آمار ابتلاء اکنون افزایش یافته است.

شریعتی عنوان کرد: اکنون روزانه، هزارو ۲۰۰ تست در استان انجام می‌شود که به زودی این میزان به هزار و ۷۰۰ تست آزمایش کرونا افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری ما ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: این افزایش موجب فشار بر کادر بهداشت درمان می‌شود، اکنون از هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی که به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده ۷۰۰ تخت اشتغال است، از ۲۰۰ تخت ویژه ۱۵۰ تخت اشغال بوده و همچنین ۴۶ بیمار نیاز به دستگاه کمک تنفسی دارند که این هشداری است که ممکن است تداوم این شرایط و طغیان ناگهانی این بیماری از لحاظ تجهیزاتی ما را با کمبود مواجه کند.

استاندار خوزستان با عنوان اینکه اکنون با برنامه ریزی و کار شبانه روزی توانسته‌ایم شرایط را کنترل کنیم، گفت: مردم برای حمایت و همراهی با ما و کادر درمانی تنها می‌توانند خود مراقبتی کرده و رفتارهای خود را اصلاح کنند.

شریعتی با بیان اینکه تعطیلی ادارات و اصناف در ۱۶ شهرستان قرمز استان تا دوشنبه ادامه دارد، اظهار کرد: این شهرستان‌ها شامل اهواز، باوی، کارون، رامهرمز، آبادان، خرمشهر، مسجد سلیمان، شوش، شوشتر، دشت آزادگان، دزفول، هندیجان، گتوند، حمیدیه، هفتگل و ماهشهر هستند.

وی با بیان اینکه دزفول قرمز ترین شهرستان استان در زمینه شیوع به نسبت جمیعت است، بیان کرد: ترددها بین شهرستان‌های قرمز نیز با محدودیت انجام می‌شود. در کل شهرهای دزفول، باوی، کارون، اهواز و شوشتر جزو شهرهای قرمز در خوزستان هستند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ما بقی شهرستان‌های استان با رعایت فاصله گذاری و انجام پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: فعالیت اصناف به ثبت نام در سامانه سلامت و ارائه تعهد در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار