کد خبر: ۵۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال برای توسعه کریدورهای دسترسی به پایانه مرزی و نیز تداوم عملیات اجرایی کریدور غرب در این استان خبر داد.

آرانیوز-ارومیه-ارسلان شکری با بیان اینکه کریدور غرب کشور به طول ۱۴۲۰ کیلومتر از مرز بازرگان آغاز شده و با گذر از استان‌های آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان به بندر امام خمینی (ره) ختم می‌شود افزود: ۳۰۰ کیلومتر از این کریدور در محدوده آذربایجان غربی قرار دارد که ۲۷۰ کیلومتر آن هم اکنون زیر ترافیک است.

وی ادامه داد: امسال توسعه کریدورهای دسترسی به پایانه‌های مرزی به خصوص کریدور بندر امام خمینی (ره) به پایانه مرزی بازرگان در استان با اعتبار دو هزار میلیارد ریال به صورت مشارکتی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اداره کل راه و شهرسازی استان و منطقه آزاد تجاری ماکو در حال پیگیری و انجام است.

شکری با بیان اینکه پنج پایانه از ۲۲ پایانه مرزی کشور در آذربایجان‌غربی واقع است و همین امر اهمیت این استان در حوزه ترانزیت بین‌المللی را نشان می‌دهد اظهارکرد: احداث این کریدور می‌تواند منطقه را احیا کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹ درصد از کل ترانزیت زمینی و ۲۵ درصد صادرات جاده‌ای کالاهای حجمی غیر نفتی کشور از طریق مرزها و پایانه‌های مرزی استان آذربایجان غربی انجام می‌گیرد.

۴۱ سامانه هوشمند ثبت تخلفات در جاده‌های آذربایجان غربی در حال اجرا است

شکری با بیان اینکه تاکنون ۱,۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت‌های پایانه‌های مرزی استان هزینه شده است گفت: توسعه سالن تجاری پایانه مرزی بازرگان، تکمیل سالن مسافری و محوطه سازی پایانه مرزی سرو، احداث و تکمیل پایانه‌های تجاری و مسافری و محوطه سازی در پایانه‌های مرزی رازی و تمرچین و پروژه‌های مسیر دسترسی به بازارچه شیخ سیلو و پیر احمد و نیز سالن موقت تجاری در کیله سردشت از جمله عملیات توسعه‌ای انجام‌شده در پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی را شامل می‌شود.

وی از افزایش تعداد کل سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور استان به ۳۸ دستگاه خبر داد اضافه کرد: به منظور بهبود شاخص‌های ایمنی در جاده‌های استان و کاهش میزان تخلفات سرعت و سوانح رانندگی ۴۱ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در سطح استان در حال اجرا بوده که از این تعداد ۳۸ سامانه به بهره برداری رسیده است.

شکری گفت: ثبت سرعت متوسط یکی از قابلیت‌های مهم و اساسی این سامانه‌ها را شامل می‌شود به طوری که با تعیین فاصله مکانی دو سرعت سنج متوالی و با عبور هر خودرو از آن دو سرعت سنج، سرعت متوسط خودرو در طول مسیر محاسبه و در صورت تخلف نسبت به صدور جریمه از طریق سیستم اقدام می‌گردد و همچنین سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور می‌توانند عدم استفاده از کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه را نیز به عنوان یکی از پرخطرترین تخلفات رانندگی ثبت کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار