کد خبر: ۵۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از افزایش دو برابری تخت‌های ای سی یو در استان زنجان طی سه ماه آینده خبر داد.

آرانیوز-زنجان-پرویز قزلباش از افزایش دو برابری تخت‌های ای سی یو در استان زنجان طی سه ماه آینده خبر داد و گفت: با توجه به وجود بیماری کرونا و آنفلو آنزا در فصل سرما باید تخت‌های بیمارستانی ویژه در استان توسعه پیدا کند و به ۸۷ مورد افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه برای مقابله با بیماری کرونا باید زیر ساخت لازم فراهم شود، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۷ تحت ویژه ای سی یو در ا ستان زنجان وجود دارد و این تعداد هم برای بیماران کرونایی می‌باشد.

قزلباش تاکید کرد: برای بستری بیماران کرونایی در استان زنجان هزار و ۵۰۰ تخت پیش بینی شده بود که تنها از یک سوم ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استفاده شد و خوشبختانه روند بیماری کرونا در استان رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌ها در حوزه بهداشت و درمان استان تقویت شود، تصریح کرد: باید زیر ساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای بیماری کرونا در استان مورد توجه قرارگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: بیمارستان‌های بهمن، امام حسین و تامین اجتماعی برای مقابله با این بیماری در استان فعال هستند و با هدف مقابله با کرونا بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی در استان زنجان راه اندازی شده است.

قزلباش افزود: برای کاهش این بیماری در استان زنجان همه باید پای کار باشند و دست به دست هم داده و این بیماری را نابود کنیم.

وی تاکید کرد: در استان زنجان برای توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی به اندازه کافی در داروخانه‌ها استان وجود دارد و مردم نگران نباشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار