کد خبر: ۵۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، از وجود ۲۰۰ واحد گلخانه ای دراستان زنجان خبر دادو گفت: کشت گلخانه ای درزنجان توسعه می یابد. کشت گلخانه ای علاوه بر افزایش بهره وری در صرفه جویی مصرف آب و کنترل آفت ها بسیار موثر است.

آرانیوز-زنجان-با بیان اینکه کشت گلخانه ای راهی میان بر برای کشت های بهاره است، گفت: کشت گلخانه ای علاوه بر افزایش بهره وری در صرفه جویی مصرف آب و کنترل آفت ها بسیار موثر است.

وی از وجود بیش از ۳۸ هکتار گلخانه در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: در سال دو هزار تن انواع محصول گلخانه ای در استان تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، از وجود ۲۰۰ واحد گلخانه ای دراستان زنجان خبر دادو گفت: مهم ترین محصولات گلخانه ای تولیدی در استان زنجان توت فرنگی، خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و نهال است.

تاراسی با بیان اینکه انتقال تولید محصولات سبزی و صیفی از فضای آزاد به محیط گلخانه به منظور مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: گسترش تولید محصولات گلخانه ای گام مهم در مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه مصرف آب در کشت گلخانه نسبت به فضای باز حدود ۱۰ تا ۱۲ برابر کم تر است، گفت: در این راستا سازمان جهاد کشاورزی استان به توسعه کشت گلخانه ای در استان تاکید دارد و در سال جاری بیش از ۱۰ گلخانه در استان احداث می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، تصریح کرد: استان زنجان ظرفیت لازم برای گسترش کشت گلخانه ای را دارد و تولید محصولات گلخانه ای یک روش نوین است که باعث افزایش کیفیت محصول تولیدی، افزایش صادرات، صرفه جویی در مصرف آب، استفاده از اراضی غیر قابل کشت با سیستم هیدرویونیک و ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای فارغ التحصیلان کشاورزی می شود.

تاراسی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در راستای افزایش اشتغال در استان حمایت لازم از فارغ التحصیلان کشاورزی را دارد وفارغ التحصیلان کشاورزی در استان در بخش محصولات گلخانه ای فعالیت می کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان حدود ۸۰۰ هزار زمین کشاورزی دارد که از این مقدار حدود ۱۸۵ هزار زمین آبی (زراعی و باغی) است، گفت: بیش از ۲ درصد محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود.

تاراسی با بیان اینکه توسعه فرآوری محصولات کشاورزی و گسترش صنایع تبدیلی از اولویتهای سازمان جهاد کشاورزی استان است، افزود: با فرآوری محصولات کشاورزی از هدر رفت بیش از ۱۱۰ هزار تن محصول کشاورزی در استان جلوگیری می‌شود و عواید بیشتری از تولید در مقایسه با خام فروشی، نصیب کشاورزان می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته با میزان فرآوری ۵۰ درصدی محصولات کشاورزی در این استان، زنجان در این زمینه رتبه نخست را در بین استان‌های کشور کسب کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار